איך מחפשים משרד להשכרה או מכירה בצורה יעילה בימי הקורונה

TowerLand > Uncategorized > איך מחפשים משרד להשכרה או מכירה בצורה יעילה בימי הקורונה

ברקע משבר הקורונה המתמשך והפגיעה הכלכלית הקשה במשק הישראלי, קולות מומחי הנדל"ן דווקא מבשרים לנו על יתרונות שהמשבר הנוכחי יכול להוליד. דווקא בימים אלו כשהמגמות צופות ירידה במחירי הנדלן המסחרי להשכרה ובמחירי המשרדים להשכרה ומכירה כדאי להשקיע זמן נוסף בחיפושים.

משרדים להשכרה בתל אביב

 

משבר הקורונה לא יימשך לנצח, וזהו בדיוק הזמן לנצל את האופציות הקיימות בשוק ולהשקיע בנדלן מסחרי למכירה או לחפש משרדים להשכרה בתל אביב ובאזור השרון.
מה חשוב לדעת לפני שמתחילים בתהליך החיפוש? כיצד תוכלו לבצע אותו באופן אפקטיבי? ומהם היתרונות של שימוש במשרדי תיווך מסחרי ומומחי נדלן על פני הדרכים החלופיות?

 

הגדרת הצרכים והמגבלות – השלב המקדים לכל חיפוש

בבסיסה של כל עסקת נדלן, חיפוש משרדים או שטח מסחרי עומד השלב הבסיסי והחשוב ביותר של הגדרת הצרכים והדרישות. הכנה מקדימה היא המפתח לבחירת המיקום המוצלח והאטרקטיבי ביותר, לא משנה אם מדובר במשרדי היי-טק חדשניים או כל שטח נדלן מסחרי.

האם באמת נדרש משרד או מרכז מסחרי לעסק שלכם?

לרובנו זה נשמע טריוויאלי, אך זו בהחלט שאלה חשובה ומהותית. בעידן היי-טק, כשעבודות משרדיות רבות מתחלפות בעבודה מהבית, לעיתים צריך לשקול אם בכלל כדאי להתחיל בתהליך חיפוש הנדלן.  אופציה נוספת שרבים פונים אליה בשנים האחרונות היא מציאת חלל עבודה משותף. מדובר בפתרון פרקטי, במיוחד עבור חברות היי טק, שמאפשר להם להנות ממעטפת שירותים מלאה במחירים אטרקטיביים.

מיקום וגודל המשרדים

אחד השיקולים המרכזיים בתהליך החיפוש הוא קביעת המיקום האידיאלי להשכרה.
המשרד או מתחם העסקים הוא גם לב הפעילות הכלכלית של העסק, ולכן חשוב מאוד שיהיה קרוב גיאוגרפית לעובדים ולשותפים האסטרטגיים שלכם.
כמו כן, במידה ומדובר בחיפוש אחר עסק למכירה, עליכם לבדוק אם המיקום הנבחר אטרקטיבי מבחינת השקעה כלכלית, תשואה עתידית ועוד.

 

ומה בנוגע לגודל של המשרדים? בעידן הכלכלי בו אנו חיים, חשוב להתייעץ עם מומחי נדלן על מנת להוזיל את עלויות העסקה, ולמקסם את התפוקה מהמשרד. מדובר בניצול מקסימלי של גודל המשרד, מבלי להתפתות ולהשכיר שטחים גדולים שאינם ישרתו את המטרות העסקיות שלכם.

חניה

נושא החנייה, שנוטה להיעלם מעיניהם של לא מעט, הוא קריטי בייחוד כשמדובר בהשקעה בשטח משרדי בכפר סבא, תל אביב ובאזור המרכז באופן כללי.
נגישות נוחה למשרד, הן לעובדים והן לקהל הלקוחות, מהווה שיקול מרכזי בבחירת השטח להשכרה או קנייה.

תקציב

נושא ניהול התקציב הוא סבוך ומורכב כאשר מתכוננים לרכישת מתחם עסקים או השכרת משרדים. מכלול הפרמטרים של התקציב הוא רחב וכולל הוצאות אחזקה שנתיות, אבטחה, עיצוב ועוד. על מנת לחסוך בעלויות הרכישה או ההשכרה, ולמקסם את הרווחים העתידיים חשוב מאוד להתייעץ עם מומחי נדלן שיציגו בפניכם את התמונה המלאה לגבי אופציות הנדלן הקיימות בשוק.

 

קהל הלקוחות

מיהם הצרכנים העיקריים שנהנים משירותי המרד או המרכז המסחרי? תחום העיסוק של המשרד הוא קריטי בתהליך החיפוש, ועליכם להבין בדיוק מיהו קהל הלוקחות שלכם, האם הוא מגיע באופן תדיר וקבוע אל העסק ועוד.
לפי כל הנתונים שקיימים בידיכם תוכלו להחליט על המיקום האידיאלי של העסק שלכם.

 

משרדים להשכרה בבורסה רמת גן

פלטפורמות לחיפוש משרדים להשכרה או מכירה (איך עושים את זה)?

עולם הנדלן הוא מגוון, וכך גם הדרכים והשיטות לחיפוש משרדים להשכרה או מכירה.
ישנם מספר דרכים עיקריות שדרכן ניתן למצוא משרדים להשכרה ומכירה, כאשר הדרכים המומלצות ביותר הן:

חיפוש באמצעות האינטרנט

החיפוש המקוון צובר תאוצה בשנים האחרונות. הוא נוח, מהיר ומציג אופציות רבות בכל מיקום בצורה יעילה.
מלבד השימש באינטרנט, ניתן לחפש כמובן גם בעיתונים, מודעות נדלן או דרך מכרים (בשיחות מפה לאוזן).

היתרון המרכזי בפלטפורמת האינטרנט הוא היותה חינמית וקלה לשימוש. במיוחד בימי קורונה, לא תצטרכו לצאת מהבית ותוכלו לבצע את כל תהליך החיפוש בקלות.
מן הצד השני, חיפוש עצמאי ללא ליווי מקצועי מהווה גם פלטפורמת חיפוש עם לא מעט תמרורי אזהרה. שוק הנדלן והתיווך המסחרי עמוס במודעות דרושים, פרסומות ומשרדים להשכרה או מכירה בכל רחבי הארץ, אך גם טומן בחובו לא מעט תרמיות ועסקאות לא משתלמות שעין בלתי מקצועית של מומחה נדלן לא תוכל לזהות.

לוחות נדלן

תוכלו לחפש משרדים להשכרה או מכירה גם באמצעות לוחות נדלן רשמיים. גם במקרים אלו, שוב תצטרכו לפעול באופן עצמאי ולעבור ממקום למקום עד שתמצאו את המיקום האידיאלי לעסק שלכם.

חברות לתיווך מסחרי

ליווי וייעוץ צמודים מצד חברות נדלן המציעות מבחר נכסים להשכרה או מכירה היא הפלטפורמה השלישית באמצעותה תוכלו לבחור את המיקום החדש של העסק שלכם. אין ספק שהיתרון הבולט ביותר של החיפוש באמצעות חברות התיווך טמון במקצועיות והליווי האישי שמומחי הנדלן יכולים להעניק ללקוחות לאורך כל תהליך החיפוש.

גם בימי קורונה, התהליך איננו מורכב ושוק הנדלן לא דורש התאמות מיוחדות מצד הלקוח או חברת התיווך גם בימי המשבר.
לחברות התיווך המסחרי  גישה למאגרי משרדים רבים ואופציות קנייה והשכרה מגוונות, ולכן הן יכולות לעזור ללקוח למקד את החיפוש שלי, לפי הצרכים האישיים ובהתאם למגבלות התקציביות שלו.

יתרונות השימוש בחברת תיווך מסחרי

בראייה לטווח הרחוק, חיפוש משרדים להשכרה באמצעות ליווי של מומחי נדלן היא הבחירה המשתלמת ביותר. מעבר לליווי האישי והמקצועי, ניחנות חברות אלו ביכולת לזהות הזדמנויות עתידיות ולחשוב קדימה.

מחשבה עתידית זו כוללת התחשבות בשינויים עתידיים שעלולים לצוץ באזור המסחרי, התאמות עתידיות שהעסק יצטרך לעבור בעתיד (שיפוץ, שינוי גדול המשרד ועוד..), שינויים בתחבורה הציבורית וכן הלאה.

בטוואר לנד תוכלו להנות מצוות מומחים מקצועי ואמין שיעזור לכם לבחור את הנכס המתאים ביותר מתוך מגוון עצום של נכסים לבחירה.
בראייה כוללת, ההסתכלות הרחבה של אנשי המקצוע בטוואר לנד תחסוך לכם עלויות רכישה או השכרה מיותרות, כמו גם חסכון בזמן החיפוש.

היצע המשרדים והאזורים המסחריים הוא עצום. היצע המשרדים להשכרה בכפר סבא או המשרדים להשכרה בתל אביב, למשל, הוא עצום ולכן גם דורש ידע והבנה בתחום: מהם תנאי הרכישה באזור? מיהם השכנים ואזורי התעשייה הקרובים ועוד.

כל תהליך של השכרת משרדים ומעבר למקום חדש הוא ארוך ומורכב, ויכול לכול בתוכו ממשק עם אדריכלים, מפקחים, יועצי חשמל ואקוסטיקה וכן הלאה.
חברת טוואר לנד נותנת את המענה המושלם לכל צרכי הלקוח ומלווה אותו לאורך כל תהליך בחירת המשרד, חתימה על חוזה העסקה וההתמקמות ההתחלתית.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.