הכנסה פסיבית – נדל"ן מסחרי שמכניס כסף

TowerLand > משרדים להשכרה > הכנסה פסיבית – נדל"ן מסחרי שמכניס כסף

תיווך נדלן מסחרי

אמנם גידלו אותנו במחשבה שכסף לא צומח על העצים, אבל יש מי שיגידו לכם שכסף צומח על בניינים מסחריים, השקעות נדל"ן ועוד. אם אתם שוקלים להשקיע בתחומי הנדל"ן, אנחנו מזמינים אתכם לקחת בחשבון את תחומי הנדל"ן המסחריים. בואו נדבר על זה יותר לעומק. 

עסקים יכולים ליהנות מהשקעות נדל"ן מסחרי, אבל אין ספק שיש גם המון יזמים פרטיים שעוסקים בתחומי השקעות הנדל"ן המסחרי. הרבה אנשים שואלים את השאלה "האם זה רעיון טוב להשקיע בנדל"ן מסחרי?" התשובה היא כן, אבל כמובן שצריך לדעת לעשות את זה נכון. לא פעם, אנשים נוחלים הפסדי-עתק בעקבות השקעות נדל"ן מסחרי שלא עולות בקנה אחד עם הציפיות שלהם. 

יתרונות שחשוב להכיר בהשקעות נדל"ן מסחרי 

ישנם יתרונות רבים, שמובילים לכך שמשקיעים יכולים להרוויח מהשקעה בתיווך מסחרי. השקעות נדל"ן מסחריות יכולות ליצור תזרים מזומנים חיובי, לבנות הון עצמי ולהעלות את ערך החברה. אם מדובר בחברת תיווך מסחרי עם מוניטין, היא תהיה מסוגלת לאתר עבורכם השקעות בנדל"ן מסחרי עם תשואה גבוהה מהתשואה של דירות מגורים. 

השקעה בנדל"ן מסחרי יכולה להיות משימה לא פשוטה. למי שרוצה להשקיע בנדל"ן מסחרי, חשוב לזכור ממה כדאי להימנע. למשל, השקעה בנדל"ן מסחרי עם סיכויים מאוד נמוכים להתפתחות עתידית. לא פעם, אזורים מסחריים כושלים ולא מצליחים לספק את הציפיות של המשקיעים. 

קבלו את כל המידע לפני השקעות נדל"ן למטרת מסחר 

לפני שאתם מאתרים חברת תיווך מסחרי ומשקיעים בנדל"ן מהסוג הזה, נסו לקבל כמה שיותר מידע דמוגרפי, סוציו אקונומי על האזור בו אתם עתידים להשקיע. ישנן חברות המספקות את הנתונים האלו בתשלום, ככה שדי פשוט לערוך את המחקר הזה. 

אם אתם מתכננים השקעה בנדל"ן מסחרי, חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים. הסיבה לכך היא שיש הרבה סוגים שונים של נכסים שאנשים יכולים להשקיע בהם, וחשוב שתבינו באיזה סוג נכס אתם רוצים להשקיע. לאחר מכן, יש צורך למצוא מומחה נדל"ן מסחרי שיוכל להדריך אותם בתהליך ולהבטיח שהכל יעבור בצורה חלקה. אפשר גם להיעזר בשירותיה של חברת תיווך מסחרי עם מוניטין של שנים בענף הנדל"ן. 

מדוע נדל"ן מסחרי עשוי להוות השקעה טובה? 

נדל"ן מסחרי יכול להיות נכס טוב, מכיוון שהוא בעל ערך יחסית קבוע והוא פחות נתון לתנודות בשוק מאשר השקעות אחרות. זה יכול גם לייצר הכנסה פסיבית למשקיע, משהו שרוב היזמים כמובן מכוונים אליו בהשקעותיהם. 

במקרים רבים, להשקעות נדל"ן יש החזר גבוה יותר על ההשקעה מאשר סוגי השקעות אחרות. כמו כן, נדל"ן יכול לספק ביטחון לחסכון הפנסיוני של אדם פרטי או של משקיע. עוד חשוב לזכור כי, נדל"ן קל להבנה והשקעה באופן יחסי. זאת, בניגוד לסוגי השקעות אחרות שבהם צריך להבין דוחות כספיים, אסטרטגיות מסחר וכו'.

אתגרים מסוימים בהשקעות נדל"ן מסחר 

ויחד עם היתרונות שבנדל"ן מסחרי, יש גם כמה אתגרים שכדאי לקחת בחשבון. רגע לפני שתקבלו סיוע של תיווך מסחרי במציאת נדל"ן מסחרי להשקעה, חשוב לזכור שהשקעת נדל"ן לוקחת זמן. היא מצריכה סבלנות, טיפול ראוי בנכס, שכן זה לא רק עוד עסק, אלא גם השקעה לטווח ארוך. 

ההשקעה לעיתים תצריך תחזוקה וניהול מתמשכים לאורך זמן. בסופו של דבר, משקיעים רבים רואים בנדל"ן מסחרי את האופציה הטובה ביותר לתיקים שלהם. זאת, מכיוון שהתחום מציע תשואות גבוהות והוא גם מספק יציבות בטווח הארוך. זו אחת הסיבות לכך שהשקעות נדל"ן מסחריות קיימת כבר זמן רב, ומדוע אנשים רבים עדיין משקיעים בתחום זה.

טיפים לאיתור חברת תיווך מסחרי 

אם אתם מחפשים חברת תיווך מסחרי בעלת מוניטין, קחו בחשבון שתוכלו להשקיע בסוגים שונים של נכסים מסחריים כגון שטחי מסחר, שטחי משרדים, מבנים תעשייתיים או נכסי מלונאות. ורגע לפני שתעשו צעד כזה או אחר, יהיה חשוב גם לקבל ליווי או ייעוץ השקעות נדל"ן למטרת מסחר. 

כדי למצוא חברת תיווך מסחרי שעונה על הצרכים שלכם, צריך קודם כל לדעת מה אתם מחפשים. ישנן שאלות מסוימות שמומלץ לשאול את עצמכם לפני יצירת קשר עם חברת התיווך. חלק מהשאלות שמישהו צריך לשקול לשאול את עצמו הן:

– איזה סוג שטח מסחרי זמין להשקעותיכם?

– אילו שירותי ניהול נכסים מספקת חברת תיווך מסחרי?

– האם לחברה יש צוות שטח באתר או בנכס, אולי באזור?

– האם הם מפתחים נכסים או רק משכירים אותם, אולי עוסקים גם בתחום הבנייה והיזמות?

– באיזה אזור נמצאים הנכסים המסחריים שחברת התיווך משווקת?

– כמה זמן החברה פעילה כבר בתחום? 

לאחר שתבדקו את הפרמטרים הנ"ל, תוכלו לבחור בצורה מדויקת חברת תיווך מסחרי שתאתר לכם את הנכסים הנכונים. וכל יזם יגיד לכם שההשקעה הנכונה מתחילה באיתור חברת התיווך הנכונה. לכן הקפידו על סיוע מדויק שעונה על הצרכים שלכם בתחומי הנדל"ן.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.