העיר שלא נחה – השכרת משרד בת"א

TowerLand > Uncategorized > העיר שלא נחה – השכרת משרד בת"א

אלה הדברים שכדאי לבדוק לפני שמשכירים משרדים בעיר הגדולה

ת"א – מה עוד לא נאמר עליה? העיר שלא נחה לרגע, בה כל חלום הוא בר הגשמה וכל חברה יכולה למצות את הפוטנציאל העסקי שלה עד תום. רגע לפני שאתם מחליטים להעביר את העסק לת"א, חשוב קודם כל לבחור בצורה נכונה את המיקום של בניין המשרדים אליו אתם עוברים ובו אתם תשכירו את משרדכם.

השכרת משרדים בת"א ב-4 צעדים פשוטים

תקציב – לפני שאתם בכלל ניגשים לבחון את שוק הנדל"ן עליכם קודם כל להסתכל על התכנית העסקית שלכם ולהבין מהו התקציב שהקציתם עבור השכרת משרד בעיר הגדולה. בחינה של התקציב היא קריטית, במיוחד אם מדובר בסטראטאפ צעיר שעוד לא גייס מקורות מימון רבים, או חברה קטנה שעדיין לא התבססה מבחינה כלכלית. 

שטח – בין אם אתם בוחרים לחפש השכרת משרדים בת"א באופן עצמאי או מתייעצים עם חברת נדל"ן, עליכם להבין מהו גודל המשרד אותו תרצו להשכיר. זכרו ששטח במרכז העיר עולה הרבה יותר משטח באיזורים הפריפריאליים שלה. השיקול הזה הופך מרכזי בעיקר במקרים בהם המשרד לא חייב להיות במיקום מרכזי ונגיש. כך למשל, אם מדובר במשרד שאינו נותן שירותים לציבור הרחב, אתם בהחלט יכולים לשקול את האופציה של השכרת משרדים בשוליים של העיר. בדרך זו גם תוכלו לחסוך סכומי כסף רבים מדי שנה.

מיקום – המיקום של המשרד משפיע מאוד על מגוון רחב של דברים. רצוי לבדוק מראש האם המשרד שאתם מעוניינים להשכיר ממוקם באזור נגיש (בין אם עבור העובדים שלכם ובין אם עבור קהל לקוחות שמגיע לקבל שירות במשרד).

מבחינת מיקומים גיאוגרפיים, את ת"א עצמה ניתן לחלק באופן גס לשני אזורים – צפון ת"א ודרום ת"א, כאשר השכרת משרדים בצפון העיר תהיה יקרה יותר בדרך כלל. בשנים האחרונות עסקים רבים, ובהם גם המון חברות היי-טק וסטראטאפים בוחרים להתמקם דווקא באיזור הביניים במרכז העיר.

באופן כללי נאמר כי בצפון ת"א האווירה הרבה יותר רגועה ואתם צריכים לשקול האם זה מתאים לאופי העסקי שלכם.
זכרו – השכרת משרדים בת"א היא תהליך שעשוי לקחת זמן. אמנם לא תמיד קשה למצוא משרד מאחר וההיצע של השוק גדול מאוד, אך כדי למצוא את המיקום האידיאלי למשרד תידרשו להשקיע מאמץ ולבחון היטב את השוק.

מגבלות וסיכונים – כמו בכל עסקה אחרת, גם כאשר מדובר בהשכרת משרדים בת"א חשוב להיות מודעים לסיכונים ולמגבלות. בדקו היטב האם קיימים סיכונים פוטנציאליים בקרבת המשרד – זיהום סביבתי, רעשי תעבורה אוויריים, מחסור בשירותים זמינים לעובדים. 

אולי אחד ההיבטים המרכזיים שיש לבחון קשור בתחבורה הציבורית. בעיר עמוסה וצפופה כמו ת"א, לא משנה באיזה איזור תבחרו להשכיר משרד, כנראה שהעובדים יצטרכו להיעזר בתחבורה ציבורית. לפני שאתם חותמים על חוזה השכירות חשוב לבדוק היטב את מידת הנגישות למשרד.

 

טיפים להשכרת משרדים בת"א

זמינות השירותים בבניין – לכל בניין משרדים אופי ומדיניות משלו. עדיף כמובן לבחור בחבילה שמציעה לכם גם שירותי זמינים נוספים, כמו שירותי ניקיון, שליחויות, מזכירות ואבטחה. עסקאות מהסוג הזה מעניקות פתרון נוח ומשתלם יותר ויעזרו לכם להנות מחיים קלים יותר.

אווירה – עובדים רבים נוטים לבחור את משרדי העבודה שלהם גם בהתאם לאופי המשרד ולאווירה של האזור כולו. במיוחד אם מדובר במשרד עם עובדים צעירים, מומלץ לבחור בהשכרת משרדים בלב ת"א, או לכל הפחות בסביבה בה יש בתי קפה, קווי תחבורה זמינים, מסעדות ומרכזי מסחר. תוספות למחיר ההשכרה – עסקאות של השכרת משרדים בת"א לא תמיד מסתיימות בצורה נאותה. לפני שאתם חותמים על החוזה חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולוודא שהמחיר כולל גם את שירותי התחזוקה של המשרד. אם לא – בדקו מה כוללים שירותי התחזוקה השוטפת שמציעים לכם וכמה הם עולים.

בכל מקרה, דעו כי תוספות מסוימות עשויות לייקר באופן די משמעותי את מחיר ההשכרה – תשתיות רשת מתאימות, ריהוט ועיצוב המשרד הם כולם היבטים שצריך לקחת בחשבון בתכנון הכלכלי שלכם. 

 

השכרת משרדים בת"א דרך טוואר לנד

טוואר לנד היא מהחברות המובילות בישראל בתחום השיווק, הייזום, ותיווך נכסי נדל"ן. אנו מציעים לקהל לקוחותינו מגוון רחב של משרדים להשכרה בת"א ובאזור גוש דן כולו. בעזרת צוות מקצועי ומנוסה נוכל לחפש יחד את המשרד האידיאלי שיתאים בדיוק לצרכים האישיים שלכם.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.