חמישה דברים שצריך לדעת לפני שמשכירים משרדים

TowerLand > Uncategorized > חמישה דברים שצריך לדעת לפני שמשכירים משרדים

העמדת משרדים להשכרה שקולה לכל מוצר או שרות אותו מעמידים למכירה ולכן יש להדגיש את יתרונותיו ולנסות לשפרו על מנת להפיק רווח ו/או תשואה גדולים יותר.

הצטרפו אלינו ולמדו מהם חמשת הדברים אותם חשוב לדעת בטרם משכירים את המשרדים שברשותכם.

אז מהם חמשת הטיפים העיקריים שלנו:

  1. מהו שווי הנכס שלכם – הדבר הראשון אותו חשוב לדעת הוא מהו שווי הנכס על פי אמות השוק,
    בעלי משרדים  נכסים רבים אינם טורחים לבצע חקר שוק ובו נתוני השווי העדכניים מופיעים.לעיתים, מכיוון שחלף רק מעט זמן, מאז השכירו את המשרדים, הנטייה היא להניח כי מצב השוק לא השתנה אך זוהי טעות שעלולה לגבות סכומים לא מבוטלים.
  2. ביקוש –  האם ישנו ביקוש באזור בו ממוקמים המשרדים אותם אתם מתכננים להעמיד להשכרה,
    במידה ואכן יש ביקוש, הרי שמדובר בנכס מבוקש והסכום שניתן לבקש בעבור השכירות, גבוה יותר.במידה והאזור אינו מבוקש, יש לפעול בטקטיקות למינוף הנכס ויצירת גידול משמעותי בשווי הנכס.
  3. תנאי האזור –  האם האזור בו מצוי הנכס מספק תנאים טובים (מצע טוב להצגה כיתרון) למשל:כאשר מדובר על בניין משרדים הממוקם ליד תחבורה ציבורית (כולל תחנת רכבת) ,לצד חנייה ומוקף במסעדות ומשרדים אחרים רבים.הרי שהתנאים הללו מהווים יתרונות רבים וניתן לקבל בעבור השכרת המשרדים, תשלום גבוה יותר.דוגמא נוספת היא כאשר מדובר על משרדים להשכרה הממוקמים באזור נחשב ומתפתח וגם זה מהווה יתרון רב שיעלה את עלות השכירות.
  4. תוכניות לעתיד ובעצם הוא המשך של הסעיף הקודם – אזורים רבים עוברים התפתחות וכאשר משרד ממוקם באזור כזה הרי שעל בסיס ההתפתחות הזו, יכול בעל הנכס להחליט האם כדאי לו להשכיר את המשרד כעת או להמתין.כמו גם לקצר את חוזה השכירות עליו חשב על מנת שלא להיות מחוייב לדייר.
  5. מה הם יתרונות הנכס: האם האזור נחשב מבוקש, האם הוא מספק את כל מה שבעלי עסקים מחפשים.האם האזור מתועש או עירוני, אלו מסעדות ובתי קפה נמצאים באזור, האם יש חנייה עבור העובדים והאורחים וכולי.כל אלו ועוד נחשבים ליתרונות רבים ומשמעותיים בעבור משרדים להשכרה, שכן הם לחלוטין נחשבים כ "בונוסים" שיכולים להעלות את מחיר השכירות.

לסיכום:

השכרת משרדים ראוי ותעשה על ידי המומחים בדבר ואלו שיוכלו למנף את יתרונות המשרדים מחד והפחתת החסרונות מאידך. יש לזכור כי תמיד ניתן לשפר את ערך הנכס במיוחד כאשר מדובר במשרדים.

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.