הטיפים של טאוור לנד להשכרת משרדים

TowerLand > Uncategorized > הטיפים של טאוור לנד להשכרת משרדים

בטאוור לנד צברנו ניסיון רב והתמחות גדולה בכל הנוגע השכרת משרדים ולכן הדברים החשובים
שצריך לשים לב ולקחת בחשבון לפני שחותמים על עסקה להשכרת נכס. במאמר הבא נחלוק איתכם
את הטיפים החשובים שצברנו לאורך השנים שיסייעו לכם במהלך הבא שלכם. כך תדעו לבחור איפה
לשכור את משרדי החברה שלכם, מה חשוב שתכלול העסקה, מה יש לקחת בחשבון מבחינת
העלויות הצפויות לכם וממה כדאי להיזהר.

מיקום

בוודאי שהנקודה המרכזית בהשכרת נכס למשרד היא המיקום שלו. לבחירת מיקום המשרד יש
שיקולים רבים, גם כלכליים וגם מבחינת הנגישות וכמובן שמבחינת הטעם של שוכר המשרד. אולם
גם לאחר שהחלטתם על העיר שבה תרצו להתמקם עדיין עליכם לבחור את הסביבה שבה תשכירו
את הנכס. חשוב שתבדקו את אופי האזור, כולל בשעות שונות של היממה כמו גם את הנוף. עוד
היבט חשוב הוא נושא הקרבה והנגישות למקום הן עבור העובדים והן עבור הלקוחות. האם יש חניה
זמינה? מה לגבי תחבורה ציבורית? האם יש תחנת רכבת קרובה?

בדקו אם סביבת העבודה עונה על הצרכים שלכם, של העובדים ושל הלקוחות. האם יש מסעדות?
בתי מלון עבור לקוחות מחו"ל? בהתאם לתחום בו פועלת החברה, עשויים להיכנס שיקולים נוספים
מבחינת המיקום. למשל, משרד רואי חשבון עשוי להעדיף קרבה לסניף המקומי של רשות המיסים.
בכל מקרה, חיוני להגיע ולראות את כל המשרדים ששוקלים לשכור. יש להקדיש לכך די זמן, בכדי
שתוכלו לסייר בנחת במשרדים וגם בסביבה.

מה כלול?

מה כולל המשרד שבו אתם מעוניינים? האם המשרדים עצמם כוללים ריהוט? אם יש מטבח, האם
ובמה הוא מאובזר? אילו שירותים מגולמים במחיר השכירות, דוגמת ניקיון בשטחים המשותפים
לשוכר ולשוכרים אחרים באותה קומה? חברת ניהול שמטפלת במשרד ששכרתם, מתבטאת גם
במחיר וגם בנוחות השימוש השוטף במשרד. האם שירותיה כלולים במחיר? כמו כן, חשוב לבדוק
במה חברת הניהול מטפלת ובמה לא וגם לבדוק את רמת השירות שהיא מציעה ללקוחותיה.

עלויות

מעבר למה שכלול או לא כלול במשרד, יש גורמים רבים שעשויים להשליך על עלות השכירות. בולט
במיוחד, האזור שבו מחפשים משרד. כמו כן, לפני שכירת המשרד, חשוב לוודא שאין לגביו חובות
מהשוכר הקודם, בכל הנוגע לתשלום חשבונות כמו ארנונה.

להבין את מסע הלקוח

בעולם השיווק, ישנו המושג הידוע "מסע הלקוח" גם בהשכרת משרדים זה רלבנטי, אם כי מכיוון
מעט שונה: מה יעבור על הלקוח, מה תהיה החוויה שלו, כאשר הוא יגיע למשרדים שלכם? איך הוא
יסכם לעצמו ולאחרים את הביקור? האם הוא יחשוב שאלה משרדים "צוא חנייה. בפעם הבאה אתקשר ולא
אגיע לפגישה אולי שירותים משותפים מצוקמקים בקצה הקומה.. וצריך לבקש מפתח בכל פעם..
אצל המתחרים שלהם יותר נחמד בחירה חכמה במשרד, תבטיח את החוויה הטובה ביותר, ביחס
למה שהלקוחות שלכם מחפשים. מצד שני, אזורמרופט אבל סביר, עשוי בהחלט שלא להפריע
ללקוח בכלל. בסופו של דבר, אתם אלה שאמורים להכיר ולהבין את לקוחותיכם.

כיצד לעצב?

עיצוב המשרד, הוא נושא רחב בפני עצמו. עם זאת, כבר עצם בחירת המשרד, מהווה בחירה עיצובית
משמעותית. זאת, מאחר שהמשרד ששוכרים יהווה בסיס לעיצוב. נקודת מוצא שממנה תוכלו לשנות
ולהתקדם ומצד שני, נקודת מוצא שתגביל אתכם ברעיונות מסוימים.

הבחירה במשרד מסוים גם תכתיב, ביחס לעיצוב שאתם רוצים, את מידת השינויים שתצטרכו
להכניס. שינויים, מן הסתם, באים לידי ביטוי בזמן ובכסף – שני משאבים שעסקים לא ממהרים
לבזבז. לעיצוב יש השלכות משמעותיות על רווחת העובדים, דבר שבעצמו משליך גם על
פרודוקטיביות.

להתעמק באותיות הקטנות של חוזה

חוזה שכירות הוא חוזה משפטי מחייב ועל כן חובה עלינו לבדוק אותו לעומק בטרם נחתום עליו. יש
להתעמק באותיות הקטנות, בפרטים השוליים לכאורה כדי שנדע לאן אנו הולכים ומה ההשלכות של
פעולה כזו או אחרת שלנו. סעיפי חוזה השכירות כוללים, בין השאר, את סוגיית תיקוני התקלות. זו
סוגייה שעשויה להיות משמעותית בבוא העת ועליכם לדעת מבעוד מועד מי אחראי לתקן מה ומתי?
האם אתם או בעלי הנכס?

לחשוב קדימה

אל תשכחו לחשוב קדימה ככל הניתן, כולל לגבי שינויים אפשריים. לדוגמא: מה תרצו לעשות,
במקרה שבו תזדקקו בעתיד למשרדים גדולים יותר? להרחיב את הקיים? לעבור לאזור אחר? סוגייה
נוספת שתמיד כדאי לקחת בחשבון במדינתנו המתפתחת הוא האם יש תוכניות לשינויים משמעותיים
בתחבורה הציבורית באזור בתקופה הקרובה, מה המשמעות של השינויים הללו והאם אכן כדאי
לשכור באזור נכס?

האם להשתמש בחברת תיווך מסחרי?

כן, בהחלט. מאחר שהסתייעות בשירותי חברת תיווך מסחרי, מספקת כמה יתרונות מיוחדים, שכדאי
מאוד לקחת בחשבון. ראשית, ניסיונם של אנשי מקצוע יחסכו לכם זמן וגם כסף, ומדובר בחסכון
משמעותי. לאנשי מקצוע גישה לנכסים שלא מוכרים לכם והם גם יודעים ומכירים את ההיצע הקיים
ומה תוכלו או לא תוכלו לקבל. אנשי תיווך ידעו לכוון אתכם בהתאם לצרכים שלכם לנכסים
המתאימים לכם וידעו לוודא שהדרישות שלכם תואמות את המציאות.

נזכיר, כי במרכז הארץ ישנו היצע גדול במיוחד של משרדים לסוגיהם. כך שאם מחפשים למשל
משרדים להשכרה בתל אביב או משרדים להשכרה בהרצליה, סביר שתעמדו בפני אפשרויות רבות
מאוד לבחור מהן. רוב הסיכויים, שאתם לא מכירים לעומק את כל השכונות והבניינים ואזורי
התעשייה וכדומה, שבהם ממוקמים המשרדים. הם מכירים – זה תחום מומחיותם.

בנוסף, הסיוע של חברת תיווך מסחרי גם מתבטא במציאת עסקאות משתלמות יותר וכאלה שמתאימות לכם יותר
כספית. כך ששירות כזה, עשוי בהחלט להחזיר את עצמו מבחינת דמי התיווך. ובכלל, הם מפתח
פוטנציאלי חשוב, לאיתור המשרדים המתאימים לכם ביותר. כל זאת רלבנטי במיוחד, עבור מי שלא
מנוסים עדיין בשכירת משרדים.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.