כל מה שצריך לדעת לפני שמשכירים משרד

TowerLand > משרדים להשכרה > כל מה שצריך לדעת לפני שמשכירים משרד

על רקע ההתפתחויות המעודדות בתהליך הפיתוח של החיסון לנגיף הקורונה, נראה שגם שוק התעסוקה בארץ מתחיל אט אט להראות סימנים ראשוניים של התאוששות. המגמות הללו משליכות באופן ישיר גם על שוק הנדל"ן, ובפרט על כל מה שנוגע להשכרת משרדים.

חזרה הדרגתית לשגרה

תקופת הקורונה אילצה עובדים רבים לנטוש את המשרדים שלהם לטובת עבודה מהבית, בעיקר בגלל סיבות של ריחוק חברתי והעובדה שמחירי ההשכרה היו גבוהים מדי בשביל לעמוד בהם. מלבד זאת, נדרשו השוכרים והמשכירים להתאים עצמם לשוק החדש – השכרות לטווח קצר, הורדת מחירי השכירות, חיפוש אחר שטחי נדל"ן מצומצמים יותר וכן הלאה.

כעת, כשוק הנדל"ן חוזר לחיים בהדרגה, זוהי בדיוק ההזדמנות להשכיר משרד בת"א או באחד ממתחמי ההיי – טק שיש לאזור גוש דן להציע.
תהליך החיפושים אחר המשרד האידיאלי עשוי להיות ארוך ומייגע, ולכן גם דורש במקרים רבים ליווי וייעוץ מצד מומחי הנדל"ן. מלבד זאת, חשוב לשים למספר דגשים מרכזיים לפני שניגשים לחתום על החוזה.

 

השכרת משרד יוקרתי

 

 

לפניכם הטיפים והמידע שיעזרו לכם להתנהל בצורה חכמה בתוך התהליך.

מיקום הנכס, השווי והביקוש

בתור משכירים, פרסום המשרד להשכרה בפלטפורמות המוכרות וברשתות החברתיות לא תמיד מספיק. למעשה, ברוב המקרים (במיוחד כשאנו נדרשים להשכיר משרד בת"א או באזור גוש דן) אלינו להיות מעורבים בתהליך ההשכרה בצורה מעמיקה הרבה יותר ולהיות בקיאים בעולם הנדל"ן.

אחת האופציות היעילות לעשות זאת היא לשכור את שירותיהם של מומחי נדל"ן, שברשותם מאגרי מידע רלוונטיים וראייה רחבה שתעזור להם לסגור את העסקה האידיאלית עבורכם.
מומחי הנדל"ן נוטים להסתכל על מכלול הגורמים שעשויים להשפיע על מידת ההצלחה של עסקת הנדל"ן. כדי להבין את העניין יותר לעומק, פירטנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים אליהם יש לשים לב לפני שניגשים להשכיר משרד בת"א.

שווי הנכס: בידיהם של מומחי הנדל"ן כל המידע הרלוונטי והעדכני ביותר לגבי מצב השוק. כעת, כשהשוק מתחיל "להשתחרר" לאחר חודשים קשים של מגפת הקורונה, נראה גם ששווי הנכסים ומחירי השכירות עשויים להשתנות בהתאם.

ת"א היא עיר מגוונת, והיא מתחלקת לאזורי נדל"ן עם אופי שונה. לכן, לפני שמשכירים משרד בת"א, מומלץ לוודא שאתם מכירים את שוק מחירי הנדל"ן היטב, ולהתאים את הדרישות שלכם לאזור בו שוכן המשרד שלכם.

לסיכום הנושא, מי מכם שחושב לתומו שכניסה חד פעמית לפורטלים החינמיים ברחבי האינטרנט תניב עבורו מידע מדויק ורלוונטי, עלול בטעות לחתום על עסקת נדל"ן לא מניבה. בחינת שווי המשרד צריכה להיות מעמיקה, ומלווה באנשי מקצוע מנוסים שבקיאים בעולם הנדל"ן.

מיקום: שאלו את עצמכם שאלות מנחות שיעזרו לכם לאמוד את מידת ההצלחה של עסקת הנדל"ן. במקרים רבים, תכנון מקדים והתייחסות למיקום של המשרד, תסייע לכם בפיתוח של אסטרטגיית שיווק בהתאם לתנאים, למגבלות ולדרישות השוק.

האם הגישה למשרד נוחה? מהו האזור המדובר – מתחם היי – טק / פרברי העיר / מגדלים מרכזיים בלב העיר? האם המשרדים ממוקמים ליד תחבורה ציבורית? האם קיימים תנאי עבודה נוחים – מסעדות/ חניות במסוך למשרדים.

כיום, ניתן לומר שהמיקומים המבוקשים ביותר יהיו מגדלי המשרדים במרכזי הערים הגדולות, לצד מתחמי היי טק שפזורים בת"א, הרצליה, פתח תקווה, וגם באיזור השרון.

ביקוש: לפני שאתם בוחרים להשכיר משרד בת"א, בדקו האם אכן מדובר בתקופת זמן מתאימה למהלך כזה. מומחי הנדל"ן כבר מודעים לכך, שקיימות תקופות גאות ושפל בשוק הנדל"ן.

כך לדוגמא, אזורים שעד לא מזמן היו רלוונטיים וזכו לביקוש גואה מצד הציבור, עלולים למצוא עצמם מוזנחים ויתומים בעתיד הקרוב. חשוב מאוד לבדוק את המגמות העתידיות הצפויות בשוק הנדל"ן, על מנת להבין עד כמה העסקה הבאה שלכם תהיה משתלמת.

הכנת החוזה: אם בתקופת הקורונה כללי המשחק השתנו, ובתור משכירים נאלצנו להתגמש ולהציע גם חוזים קצרי טווח במחירים נוחים, כעת נראה שהחזרה לשוק תהפוך את היוצרות בחזרה.

בכל מקרה, התעמקות בחוזה ההשכרה הוא קריטי. בחינת הפרטים הקטנים והגדולים כאחד בחוזה חיונית על מנת להבחין בבעיות שעלולות לצוץ בעתיד עקב ניסוחים לא הולמים למשל.
הדגשים העיקריים יהיו על משך זמן ההשכרה הרצוי, סעיפים אופציונאליים שאתם רוצים לכלול בחוזה (סבלט או העלאת דמי השכירות לדוגמא), תיקוני תקלות, אופציות לסיום ההתקשרות וכן הלאה.

 

להשכיר משרד בת"א – יתרונות הנכס ואסטרטגיית פעולה

כמו בכל עסקת נדל"ן אחרת, כשאנו ניגשים להשכיר משרד בת"א (או בכל מקום אחר) עלינו לגבש אסטרטגיית פעולה ולתכנן מראש כל צעד בתהליך.
אחד מהדגשים החשובים ביותר עליו יש לתת את הדעת כבר מן ההתחלה הוא בחינת היתרונות היחסיים של המשרד שאתם רוצים להשכיר על פני משרדים אחרים בעלי אופי דומה.

נסו למצוא יתרונות שקשורים במיקום האסטרטגי של המשרד, העובדה שהוא עומד ברוב הדרישות של שוק הנדל"ן (בדגש על הדרישות של שוק ההיי -טק), וגם יתרונות שקשורים בעיצוב של המשרד ובנראות הכוללת של הסביבה – אלו בהחלט עשויים להיות בונוסים שיעזרו לכם להשכיר משרד בת"א בצורה קלה ויעילה.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.