מה חשוב שיהיה לעובדים במשרד

TowerLand > משרדים להשכרה > מה חשוב שיהיה לעובדים במשרד

בין אם מדברים על משרד בתחום עיסוק כזה או אחר, המשרד יכלול בתוכו שכירים, בוסים, אולי שותפים ולעיתים גם פרילנסרים שעשויים לבקר במשרד. וככל שהמשרד כולל יותר עובדים, כך גם הצרכים של המועסקים משתנים. מה חשוב שיהיה לעובדים במשרד? הנה התשובות. 

ישנם לא מעט סקרים ומחקרים שנערכים בתחומים אלו של צרכי עבודה, כאשר הצרכים של העובדים נוטים להשתנות ממקום עבודה אחד לאחר. אבל יחד עם זאת שהנתונים משתנים ממשרד למשרד, ממצאי הסקרים עתידים להשתנות משנה לשנה. בין אם מדברים על צרכי עבודה כאלו או אחרים, תמיד יהיה חשוב לדבר על יחסי העבודה עם המנהל הישיר של העובד או העובדת. אם כך, בואו נתחיל באמת אתו, עם הבוס. 

יחסי עבודה מול מנהל ישיר 

ייתכן שמדובר במשרדים ותיקים, אולי משרדים להשכרה שהרגע איישתם אותם. ככה או ככה, משרדים מצליחים הם משרדים שבהם ישנם יחסי עבודה תקינים וסינרגיה נכונה בין העובדים והמנהלים. אנשים רבים מעידים כי יחסי העבודה שלהם מול המנהל הישיר, חשובים במיוחד. 

בין אם מדובר על תחום עיסוק כזה או אחר, עובדים לעיתים יעדיפו יחסי עבודה טובים על פני צרכי עבודה אחרים. בסופו של דבר, מדובר באחד מהצרכים התעסוקתיים החשובים. ללא יחסי עבודה תקינים עם המנהל הישיר, אנשים בדרך כלל לא מחזיקים לאורך זמן במשרה.  

יציבות במקום העבודה – צורך חשוב ואפילו בסיסי 

הצורך ביציבות הוא משהו שמלווה אותנו ברבדים השונים של החיים. כשאנחנו מתעוררים בבוקר לאותו משרד במשך שנים, אנחנו מרגישים את היציבות שכל כך חשובה לנו. אם אתם מחפשים משרדים להשכרה בכל תחום עיסוק, עדיף למצוא משרד שאתם רואים את עצמכם נשארים בו שנים. 

אם אתם קוראים את השורות האלו כי אתם מחפשים משרד להשכרה, אנחנו ממליצים שתמצאו משרד כזה שאפשר להפוך אותו ל"חצי בית". אתם תוכלו להנות מעובדים שמקבלים את היציבות שהם מחפשים במקום העבודה שלהם. וכשעובדים מקבלים את היציבות המיוחלת, הם בדרך כלל עובדים טוב יותר, בעלי תפוקה טובה יותר וכו'. 

תנאי שכר במקום העבודה

ישנם משרדים להשכרה שברגע שמאיישים אותם, אנשים רצים לעבוד בהם. מאידך, ישנם משרדים ותיקים שלא מצליחים לגייס עובדים לטווח הארוך. מה מבדיל בין משרדים אלו? ובכן, ייתכן שהכלב קבור בנושא של תנאי השכר. 

תנאי השכר במקום העבודה הם צורך תעסוקתי בסיסי. ואם נדייק את המילים שלנו, זהו צורך קיומי בסיסי לחלוטין. בפועל, תנאי השכר הם הפקטור העיקרי שנלקח בחשבון אצל עובדים שכירים. כמו כן, צורך נוסף הוא הצורך בקידום. עובדים רוצים לדעת שיש להם להיכן להתקדם, שתקרת השכר שלהם לא מגבילה אותם מלהתקדם עם חייהם. 

קרבה לבתי קפה ו-FACILITIES שונים 

מכירים את המשרדים האלו, שמסביבם יש קווי תחבורה, בתי קפה, חניה בשפע, חדר כושר, תחנת רכבת, מסעדות, מרכזי קניות ועוד? ובכן, אלו משרדים שעובדים נהנים להגיע אליהם. בעוד שישנם משרדים להשכרה בסביבה מהסוג הזה, ישנם גם משרדים באזורים שוממים יותר. 

בפועל, זהו אחד הפקטורים שמושך את העובדים האיכותיים. כשהמשרד מציע סביבה פורייה ואולי גם בצמוד למשרדים אחרים, וכשתנאי השכר טובים, בד"כ מגיעים עובדים איכותיים לחברה. כמו כן, כמובן שחשוב להעניק תנאים סוציאליים לעובדים. 

הגשמה עצמית של העובדים במקום העבודה 

הגשמה עצמית היא מוטיב חשוב, כמעט חשוב כמו תנאי שכר. לא פעם, עובדים יכולים לעזוב את המשרד בעקבות חוסר יכולתם להגשים את עצמם במקום העבודה. ההגשמה העצמית מתבטאת אמנם דרך תנאי השכר, אבל לא בלבד. 

ההגשמה העצמית מתבטאת דרך קידום בעבודה, לעיתים בדרכים אחרות. אבל מה שבטוח, ההגשמה העצמית הולכת יד ביד עם יציבות במקום העבודה. במשרד שבו העובדים מגיעים בבוקר ומגלים שלט של משרדים להשכרה – אין יציבות. קל וחומר שלא יהיה אפשרי להשיג במשרד כזה הגשמה עצמית. 

אתגר מקצועי – צורך פחות נפוץ אבל עדיין חשוב 

בפועל, לא הרבה אנשים מעידים על כך שהם מחפשים אחר אתגר מקצועי במקום העבודה. אבל זהו צורך חשוב, במיוחד בתחומי עיסוק שבהם מפעילים את התאים האפורים במוח. אבל חשוב גם לציין, האתגר המקצועי יכול להיות נדרש במגוון תחומי עיסוק, החל מתחום הבנייה, דרך תחומי הטכנולוגיה וכלה בכל תחום אחר. 

בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו צריך אתגרים תעסוקתיים שונים. לא פעם, כשמחפשים אחר משרדים להשכרה כדי להקים עסק, מנהלי העסק יחפשו במקביל את העובדים מהסוגים האלו. עובדים שמחפשים אחר אתגר מקצועי, בדרך כלל נחשבים מאוד מוערכים וחשובים בבתי עסק. 

טיפ אחרון מאיתנו, אם אתם עומדים לשכור משרד או לרכוש אותו למטרת הקמת עסק, הקפידו להתמקם במשרד אשר ממוקם נכון מבחינה אסטרטגית. תחליטו מה חשוב לכם שיהיה בקרבת המשרד, מה חשוב שיהיה במשרד עצמו וכל מה שבין לבין. בשורה התחתונה, עובדים איכותיים נמשכים למקומות עבודה איכותיים. 

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.