מה צריך לבדוק לפני שמשכירים משרד?

TowerLand > משרדים להשכרה > מה צריך לבדוק לפני שמשכירים משרד?

פתחתם עסק? אתם רוצים להרחיב אותו? מזל טוב. השלב הבא הוא בחירת משרד שיתאים לכם. הדילמות הן רבות: מה יהיה מיקום המשרד, האם במרכז העיר או בפריפריה, האם בתוך מרכז מסחרי או בלב היישוב? ובכלל, מהם הטיפים המרכזיים בבואנו לבחור את המקום שבו נבלה כנראה את רוב היום שלנו

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

אחד המרכיבים החשובים ביותר בבחירת משרדים להשכרה, הוא המיקום, כמובן. לא הייתם רוצים שהלקוח שלכם יבלה זמן רב בחיפוש המשרד שלכם, או בהגעה אליו אחרי שהוא חונה. לקוח לא מרוצה, לא יישאר אצלכם. אם אתם עסק מקומי שיושב בלב פרדס חנה-כרכור או ראשון לציון, לא משנה היכן תמקמו את המשרד – אחד הדברים החשובים הוא הנגישות של הלקוחות אליכם. לאחר שהוחלט באיזה יישוב תרצו לשכור משרד, יהיה קל יותר להתאים אותו עבורכם.
בשלב הבא, כדאי לערוך בדיקה מקיפה על סביבת הנכס. האם העסק שלכם קרוב לתחבורה ציבורית, כך שהלקוחות יוכלו להגיע אליו ביתר קלות גם אם אין ברשותם רכב? האם הנגישות אליו קלה ופשוטה, או שהלקוח צריך לעבור מסע ייסורים עד שיגיע למשרד שלכם? גם נושא החניה קריטי. מצד אחד, עובדים לא אוהבים להגיע לעבודה אחרי שבילו שעה שלמה בחיפוש אחר חניה. והלקוחות? סביר להניח שהם לא יישארו אתכם אם יגלו שעליהם לצעוד 2 קילומטר בכל פעם שהם מגיעים להעביר את הניירת למשרד.

מה בכלל התקציב שלכם?

לאחר שכבר בחרתם את המקום שאתם רוצים ושמעתם מה מחיר השכירות, חכו רגע. אל תקבלו החלטה מהירה. הכסף הגדול לא כרוך רק בכסף שאתם משלמים עבור השכירות. בעלי חברות נוטים לעתים לקבל החלטה מהירה, אלא שלא תמיד החלטה כזאת היא הנכונה עבורם והם נכנסים להוצאות מיותרות.
תארו לכם מה יקרה, למשל, אם אחרי שתכנסו למשרד תגלו שיש לכם הוצאה ניכרת על עניין שלא חשבתם עליו בכלל. לפני שאתם נכנסים וחותמים על הסכם שכירות זול, בדקו שוב האם הזול לא יעלה לכם ביוקר.

חשבו גם על העובדים

המשרד חייב להיות מתאים לצרכים שלכם, אבל אל תדלגו על העובדים שלכם כאשר אתם בוחרים את הנכס הרצוי. ראשית, תצטרכו להתאים את מספר החדרים בתוכו לעובדים. לא הייתם רוצים שיווצר מצב שעובדים רבים נכנסים בחלל חדר אחד רק משום שהחלטתם לחסוך בדמי השכירות ולרווח את החלל של המשרד שלכם. חלק מהעובדים אולי יישארו אתכם, אבל לא לאורך זמן.
כמו כן, על חלל המשרד להיות ערוך. בכל משרד קיים מחשב אבל אין לכם הכנה לאינטרנט כבל רשת? הסרבול הזה עלול לעלות לכם בזמן וכסף. כמו כן, רצוי שבמשרד החדש שלכם יהיה גם מטבחון, לשירות העובדים.

זכרו: בחירת המיקום חשובה גם לטווח הארוך

אלה לא הסיבות היחידות שבגללן כדאי לכם לחשוב היטב על מיקומם של משרדים להשכרה. מיקום של עסק עשוי להשפיע מהותית גם על הלקוחות שלכם, בבואם לקבל החלטה עסקית. ההחלטה לשכור נכס ראשון, למשל, חשובה פי כמה. במהלך השנים העסק צובר מוניטין ולכן לא מומלץ להחליף משרדים בכל שנה, אלא לקבל החלטה לטווח הארוך. בנוסף, יש לבצע בדיקות משפטיות אשר ישליכו עליכם גם מבחינה כלכלית. בדיקת מיקום העסק מכל ההיבטים הכרחית הרבה לפני מעמד חתימת החוזה.

הסכם זול, עולה ביוקר

כשאתם רוצים לחתום על הסכם, ערכו בדיקה משפטית, כמו בדיקת הרישום בלשכת המקרקעין וכן רישומי הארנונה. זאת לא רק בדיקה משפטית, אלא גם כלכלית – כדי שלא תזכירו משרד שלא תוכלו לממן את הוצאות הארנונה המטורפות שלו.
חתמו על אופציה להארכת השכירות. אחרת, הבעלים יעלה בכל שנה את דמי השכירות מתוך ניצול מרתיח של המצב. הוא יידע שאתם לא רוצים לעזוב אותו ואתם תיכנעו ללחץ ותחתמו על כך. מדוע. משום שלא תרצו להיות מטורטרים שוב ושוב. בנוסף, הצעה טובה יותר שיקבל בעל המקום עשויה לעלות את המחיר.

בדיקת ההסכם חשובה

ישנם עוד סעיפים רבים שכדאי לכם לעבור עליהם לפני שאתם חותמים על חוזה של משרדים להשכרה: האם ישנם תשלומי נוספים עבור שיווק ופרסום, מהם התשלומים לחברת הניהול ואם ישנה אבטחה – האם היא נכללת בהסכם. גם מיקומן של מסעדות טובות באזור יכולה לסייע מאוד לעסק שלכם.

למה לרכוש נכס באמצעותנו?

טאוור לנד ישראל היא מהחברות המובילות בישראל המתמחה בשיווק, ייזום, ותיווך נכסי נדל"ן ומשרדים להשכרה. צוות החברה ומנהליה נמנים עם השורה הראשונה של אנשי הנדל”ן העסקי והינם בעלי ניסיון עשיר ומקצועי בליווי וביצוע עסקאות נדל”ן רבות ומגוונות.
החברה פעילה מאז שנת 1995 ומעסיקה כיום 15 סוכנים, החל מקיסריה בצפון ועד יבנה בדרום. שרותי התיווך והייעוץ שהחברה מעניקה מתמקדים בתחום המשרדים להשכרה ולמכירה, נכסים מניבים ושטחי מסחר ועוד. מספר מחלקות שהקמנו כאן ייתנו מענה מושלם לכל לקוח, תוך שימוש באמצעים המתקדמים ביותר ובמאגרי מידע מקיפים. מחלקת המחקר והפיתוח שלנו עורכת מפעם לפעם סקירה של מגמות בשוק, אשר יעזרו לנו ולכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.