מציאת משרדים בתקופת הקורונה – באופן עצמאי או בעזרת מתווך

TowerLand > Uncategorized > מציאת משרדים בתקופת הקורונה – באופן עצמאי או בעזרת מתווך

למרות זאת, נדמה ששוק הנדל"ן נמצא בפעילות מתמדת, גם אם במתכונת מעט שונה בעקבות המגמות החדשות שנוצרו בתקופה זו.

על מנת להקל על תהליך החיפוש ומציאת משרדים להשכרה או מכירה בתקופת הקורונה, עלינו להיות ערים לאותן מגמות ולדייק את מאמצי החיפוש שלנו.

כיצד הושפעה זירת הנדל"ן?

למרות שההערכות הראשוניות היו קיצוניות, נראה שעולם הנדל"ן לא ספג מהלומות רציניות.

הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר בתחום בו ההשקעה היא לטווח הארוך ברוב המקרים.

מכל מקום, סופו של עידן השכרת המשרדים לא קרוב לקיצו, ועסקאות של נדל"ן מניב או חיפושים אחר משרדים להשכרה עדיין נמשכים. הדבר נכון במיוחד כשמדובר בנכסים איכותיים ויוקרתיים שחברות הייטק או משרדים גדולים מחפשים באופן קבוע.

אנו עדים לירידה מסוימת במחירי השכירות העסקית, בעיקר עקב החשש מהתפשטות של המגיפה ומכך שלא תחלוף בזמן הקרוב. עם זאת, עיקר המגמות אינן קשורות בירידת ערך הנדל"ן או התמעטות העסקאות של השכרת משרדים, אלא יותר בהיבטים של צמצום בהוצאות והתאמה נבונה של שוק הנדל"ן לעידן הקורונה החדש.

לכן, כשמחפשים משרדים להשכרה, חשוב לקחת בחשבון עניינים הנוגעים לתקני התו הסגול, גודל המשרד, אופציה של השכרת משרדים במתכונת קפסולות, השכרה לטווח קצר, מעבר למסחר מקוון, שילוב של עבודה משרדית מהבית וכן הלאה.

נוף מבניין משרדים

חיפוש עצמי לעומת חיפוש בעזרת חברת תיווך

האופציה הקלאסית שכולנו מכירים היטב היא למצוא משרדים להשכרה באופן עצמאי.

האם מדובר בדרך היעילה והנכונה בתקופת הקורונה? לא בהכרח.

היתרונות המרכזיים של מציאת משרדים להשכרה באופן עצמאי הם הנוחות והחיסכון הכלכלי.

במידה ואתם מרגישים בטוחים מספיק בשוק הנדל"ן, תוכלו למצוא את המשרד הבא שלכם באמצעות פלטפורמות מקוונות, לוחות מודעות, או פשוט לסקור באופן פיסי את העיר ולבדוק את הפוטנציאל של המשרד הבא שלכם.

המכשול העיקרי בחיפוש משרדים להשכרה באופן עצמאי טמון בשוק הנדל"ן עצמו. מדובר בשוק מורכב, ורב הנסתר בו על הגלוי.

במיוחד בתקופה מאתגרת כמו תקופת הקורונה, מומלץ דווקא להיעזר בשירותי תיווך של אנשי מקצוע מיומנים.

חשוב להבין כי אנשי נדל"ן שעובדים במשרדי תיווך מנוסים ומקצועיים, הם מקור הידע העיקרי ולעיתים היחיד לתמורות שמתרחשות בזירה העסקית, בפרט בכל הקשור להשכרת משרדים.

בעזרת תיווך תוכלו לקבל את כל המידע המקיף על המשרד, הפוטנציאל שטמון בכל עסקה, ולהבין האם המשרד באמת משרת את הצרכים שלכם.

יתרון נוסף הוא השימוש של מומחי התיווך במאגרי מידע ממוחשבים ומעודכנים למיפוי מדויק של כל המשרדים הפוטנציאליים עבורכם.

זאת לצד, מחלקות פיתוח ומחקר שבוחנות את התנודות בשוק בכל רגע נתון.

האופציה השלישית היא לפנות למסחר מקוון. אופציה זו טובה בעיקר בגלל התקופה הבעייתית, והיא מאפשרת לנו לחסוך בהוצאות על שכירות נדל"ן עסקי.

מדובר בפלטפורמה אטרקטיבית ונוחה, וגם מומחי הנדל"ן וחברות התיווך עצמן העזרות בה יותר ויותר בתקופה האחרונה.

מרפסת משרדית עם נוף

חיפוש משרדים להשכרה בתקופת הקורונה

איך לעשות זאת נכון?

כיצד ניתן לייעל את תהליך חיפוש המשרדים להשכרה?

לפניכם כמה כללים שיעזרו לכם להבין את המגמות בשוק ולהיערך לחיפוש חכם ומחושב יותר.

  • שטח המשרד – הפרמטר הזה נהפך קריטי בתקופת הקורונה. מצד אחד, חוקי התו הסגול עליהם הכריז משרד הבריאות משפיעים על ההתנהלות בתוך המשרד, והריחוק החברתי מאלץ רבים לחפש משרדים גדולים יותר שיעמדו בתקני הבריאות החדשים ובריחוק החברתי. לטווח הארוך, השכרה או קנייה של משרדים גדולים בהחלט יכולים להפוך לעסקאות נדל"ן מניבות.

מנגד, רבים מחפשים משרדים להשכרה שעובדים במתכונת של קפסולות, שמאפשרים להמשיך ולהשכיר גם חללי משרדים קטנים יחסית. זהו פתרון נהדר, מאחר וניתן להמשיך לעבוד מהמשרד וגם לעמוד בקריטריונים הבריאותיים המחמירים.

לבסוף, ניתן לראות מגמות של השכרת משרדים לפי שעה. זהו טרנד חדש יחסית, בעיקר בגלל שמעסיקים רבים מעדיפים לתת לעובדים שלהם שעות עבודה נוספות מהבית, והם זקוקים למשרד בתדירות משתנה.

לכן גם, אנו עדים ליותר ויותר חברות הייטק שעוברות למשרדים שמתאימים לצרכים העכשוויים שלהם מבחינת הגודל.

  • השכרה לתווך קצר – תקופת הקורונה מאלצת אותנו להסתכל לטווח הקצר, אף על פי שעולם הנדל"ן מתנהל לרוב לטווח הרחוק יותר. אין סיבה לחשוש ממעברים למשרדים חדשים בתכיפות קצרה יותר. דווקא בתקופה מאתגרת זו, ניתן למצוא עסקאות נדל"ן ומשרדים להשכרה במחירים נמוכים יחסית הודות לגמישות מצד השוכרים והרצון שלהם למנוע נטישה המונית של חברות בתום החוזה.
  • חיפוש מקווןכאמור, התקופה בה יכולנו להרשות לעצמינו להתרוצץ ממשרד למשרד בחרבי העיר כבר לא כאן. התמקדו בחיפוש מקוון, והיעזרו בחברות תיווך לייעול התהליך והתמקדות במשרדים שרלוונטיים עבורכם.
  • חיפוש משרדים בפריפריה – רלוונטי בעיקר עבור חברות שאינן משרתות לקוחות המגיעים באופן יומיומי למשרדים. השכרת משרדים בשולי העיר או בפריפריה יכולים להיות פתרון אידיאלי, הן מבחינת עלויות ההשכרה והן בשל העובדה שהמיקום עצמו כבר לא רלוונטי עבור חברות רבות, אלא העשייה עצמה שהפכה ברובה לעשייה מרוחקת במתכונת של עבודה מקוונת מרחוק.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.