משרדים בהרצליה לעומת משרדים בתל אביב

TowerLand > משרדים להשכרה > משרדים בהרצליה לעומת משרדים בתל אביב

מתחבטים בשאלה איפה כדאי למקם את המשרד שלכם? מתלבטים בין תל אביב להרצליה? המאמר הזה הוא בשבילכם. כאן נפרט על היתרונות והחסרונות שבהשכרת משרד בתל אביב לעומת הרצליה וההפך, תוך שימת דגש על גובה הארנונה שתתבקשו לשלם עבור הנכס שברשותכם.

קרב ראש בראש

תל אביב היא העיר השנייה בגודלה בישראל. עם כל הכבוד לבירה ירושלים, היא הפכה זה מכבר למטרופולין בועט ומשגשג, מעצמה כלכלית ולבית שני לחברות הייטק רבות, אך לא רק. סוד הקסם של תל אביב טמון באופייה הצעיר והמתחדש תדיר, בשפע אפשרויות הבילוי וההסעדה בשעות היום והלילה – עיר ללא הפסקה. מרכזיותה הופכת אותה אף לאטרקטיבית יותר. לצד זאת, למשרד בתל אביב יש לא מעט חסרונות – מחירי השכירות הגבוהים, היעדר חניה, הצפיפות ועבודות הבנייה בכל רחבי העיר שמשבשים את התנועה.

צפונית לה ניצבת אחותה הצעירה – הרצליה. העיר הנקראת על שם חוזה המדינה טומנת בחובה מרכזי מסחר של הדור החדש – אתרים מוגדרים לבתי עסק. באתרים אלו יש הציע של חנויות נוחות, מסעדות ובתי קפה והגישה אליהם ומהם היא נוחה למדי, בטח שבאופן יחסי לתל אביב. הרצליה הפכה זה מכבר למתחרה רצינית לתל אביב, והיא רחוקה ממנה דקות נסיעה ספורות.

באיזו עיר תשלמו יותר ארנונה?

קיימים שלושה פרמטרים במחיר הארנונה של משרד: אזור המשרד, סוג המשרד ושטחו. שלושת הפרמטרים הללו קובעים באילו משתי הערים ניתן למצוא את הארנונה הזולה ביותר. השורה התחתונה היא שככל הנראה תשלמו מחיר זול יותר על הארנונה בהרצליה.

אזור המשרד

תל אביב

מבחינת אזור המשרד – תל אביב מחולקת לשלושה אזורים:

אזור 1 כולל את מרכז תל אביב, את רוב חוף הים ואת חלק מצפון מזרח העיר. באזור זה הארנונה היא 304.67 ₪ למ"ר בשנה (25.38 ₪ לחודש)

אזור 2 כולל אזורים בצפון העיר כגון קק"ל וחלק מנתיבי איילון דרום, ואזורים בדרום העיר (חלק מקיבוץ גלויות וחלק מלה גארדיה). באזור זה המחיר הוא 254.06 ₪ למ"ר בשנה (21.17 ₪ לחודש).

אזור 3 כולל ברובו את יפו ודרום תל אביב. כאן הארנונה שתושלם עומדת על 208.46 ₪ למ"ר (17.37 ₪  לחודש)

סוג המשרד

לגבי סוג המשרד – משרדים של בנקים וחברות ביטוח יקרים יותר ממשרדים רגילים, ומשרדים להייטק זולים אף יותר.

חברות ביטוח משלמות 463.29 שקלים ארנונה בתל אביב לשנה, לעומת זאת, בהרצליה עומדת הארנונה של חברות ביטוח על 393.13 לשנה. באשר לבנקים – מחירם משתנה בהתאם לסוג השירות שניתן בהם.

לחברות הייטק מסוג בתי תוכנה מקובל לתת הנחה בארנונה. מחיר הארנונה לבתי תוכנה הוא אחיד ואינו תלוי באזור או בשטח המשרד. בתל אביב מחיר הארנונה למ"ר הוא 139.18 ₪ לשנה (11.59 ₪ לחודש)  . במידה ואתם חברת הייטק הפועלת בהרצליה, מחיר הארנונה שתשלמו למ"ר הוא 111 ₪ (9.25 ₪ לחודש)

שטח המשרד

כדאי לדעת כי בניגוד לתל אביב, עיריית הרצליה מקנה הנחות בארנונה למשרדים בעלי שטחים גדולים. כך למשל, הארנונה שתיגבה עבור משרד הקטן מ 5000 מ"ר היא 278.28 ₪ למ"ר (23.19 ₪ לחודש). לעומת זאת, הארנונה שתיגבה על משרד שגודלו נע בין 5000 ל10,000 מ"ר היא 267.22 ₪ למ"ר (22.26 ₪ לחודש). במידה ואתם שוכרים בהרצליה נכס שגודלו 10,000 מ"ר ומעלה תשלמו 214.64 ₪ ארנונה למ"ר (17.88 ₪ לחודש)

מבירור שעשינו עבורכם מתגלה כי הארנונה הזולה ביותר לחברות ביטוח היא בהרצליה. הארנונה הזולה ביותר למשרד רגיל, בגודל של עד 10,000 מ"ר, היא בתל אביב, באזורים 2 ו3 (דרום העיר ואזורים בצפון העיר). למשרד רגיל בגודל של 10,000 מ"ר ומעלה, הארנונה הזולה ביותר היא בהרצליה ובדרום תל אביב. לחברת הייטק, הארנונה הזולה ביותר היא בהרצליה.

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.