משרדים להשכרה – גם בבתים פרטיים

TowerLand > Uncategorized > משרדים להשכרה – גם בבתים פרטיים

שוקלים לשכור משרד בבית פרטי? כמו לכל דבר, יש בכך יתרונות וחסרונות, ובעיקר חשוב לדעת מה לחפש, על מה חשוב לשים דגש ואיך לבצע את העסקה. במאמר זה ננסה להצביע על הכללים שינחו אתכם לשכור את משרד החלומות שלכם. מי שמחפש נכס להשכרה לצורך משרד, ובפרט כשמדובר בחלל קטן, כדאי בהחלט לשקול לעשות זאת בבית פרטי.

בטרם נצלול לעומק לאפשרויות העומדות בפניכם בחיפוש אחר חלל משרדי בבית פרטי, נדגיש מספר דברים, שלא תמיד נהירים וברורים לכולם. יחידות אלו, המשמשות כמשרד נתפסות על ידי רשויות המדינה כמשרד לכל דבר, למעט שכר הדירה החודשי. יחידות אלו מחויבות במיסים וחשבונות, כמו כל משרד אחר, ובין היתר ארנונה, מים וחשמל. המשמעות היא כי מבחינת ההתנהלות הכלכלית, מדובר באותה ההתנהלות. השוני הוא, בעיקר, בתשלום השכירות.

יתרונות השכירות של משרד בבית פרטי

השכרה של משרד בתוך בית פרטי מהווה יתרון ניכר מבחינת גובה השכירות שתשלמו. תעריף זה יהיה בדרך כלל נמוך מהמחיר שתשלמו עבור שכירות על משרדים באזורי התעסוקה. לא כל עסק יכול לעמוד בתעריפים הרגילים והממוצעים למשרדים, בפרט עסקים קטנים שאינם יכולים להרשות לעצמם שכירות באלפי שקלים ויותר.

עסקים קטנים כמו משרד שרטוט, קליניקות למיניהן, ואפילו עורכי דין או רואי חשבון עצמאיים, ייהנו מהשקט של אזור המגורים לצד מחיר נוח. בעלי בתים פרטיים מציעים בדרך כלל גמישות רבה יותר מבחינת הסכמי שכירות. ייתכן שתהיה לכם האפשרות לנהל משא ומתן על תנאי שכירות קצרים יותר, המאפשרים מעבר קל יותר או הרחבה במידת הצורך.

גמישות זו עשויה להועיל במיוחד לעסקים קטנים עם דרישות שטח מתפתחות. השכרת משרד בבית פרטי מאפשרת פעמים רבות לשוכר חופש עיצובי רב יותר, ואפשרות להתאים את הסגנון העיצובי של המקום לצרכים ספציפיים לו.עבודה בבית פרטי יכולה ליצור אווירה נינוחה וביתית יותר, שיכולה להועיל ליצירתיות ולפרודוקטיביות עבור אנשים או צוותים מסוימים. זה גם יכול לטפח תחושת שייכות וליצור סביבת עבודה נעימה, במיוחד אם מדובר במי שמעדיפים סביבה שקטה יותר הרחק מההמולה של בניין מסחרי.

חשוב לציין כי השכרת משרד בבית פרטי עשויה שלא להתאים לכל סוגי העסקים. תעשיות מסוימות עשויות לדרוש סביבה עסקית רשמית יותר או מתקנים ספציפיים. לכן חשוב להעריך בקפידה את הצרכים העסקיים שלך, לשקול את אופי הפעילות שלך ולהעריך האם השכרת בית פרטי תואמת את המטרות והתדמית המקצועית שלך.

לא הכל ורוד

אף שלבעלי עסקים, בעיקר עסקים קטנים, נראה כי יש יתרונות רבים בהשכרת נכס משרדי בבית פרטי, הרי שיש גם כמה חסרונות שצריך לקחת בחשבון לפני השכרת הנכס.

תדמית מקצועית: השכרת משרד בבית פרטי עשויה שלא להקרין את אותה רמת מקצועיות או אמינות כמו חלל משרדים מסחרי באזור עסקי. ללקוחות, משקיעים או שותפים עשויים להיות ציפיות מסוימות לגבי המיקום והמראה של המשרד שלך, ויתכן וסביבה של בית פרטי לא תמיד תענה על הציפיות הללו.

שטח מוגבל: לבתים פרטיים יש בדרך כלל שטח מוגבל בהשוואה למבנים מסחריים ייעודיים. אם העסק שלך דורש מספיק מקום לעובדים, לציוד או לפגישות לקוחות, ייתכן שבית פרטי לא יספק מספיק מקום להתרחבות. בנוסף, הגבלות ייעוד או תקנות שכונות עלולות להגביל את האפשרות להרחיב או לשפץ את השטח.

היעדר מתקנים ותשתיות: בבתים פרטיים עשויים להיות חסרים המתקנים והתשתיות הנפוצות בבנייני משרדים מסחריים. זה יכול לכלול תכונות כמו חדרי ישיבות ייעודיים, אזורי קבלה, תשתית IT ברמה מקצועית או מערכות אבטחה. עמידה בדרישות רגולטוריות מסוימות, כגון תקני נגישות או חוקי בנייה, עשויה להיות גם מאתגרת יותר בסביבה של בית פרטי.

מי בעל הבית?

למען האמת, השכרה של משרד בבית פרטי מהווה גם יתרון עבור בעל הנכס, מבחינת נוחות "הדיירים". רוב הסיכויים שיתר השכנים לא יתלוננו על רעש בשעות הלילה, על לכלוך או בלאגן

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.