אזורי ההיי-טק החמים בישראל

TowerLand > Uncategorized > אזורי ההיי-טק החמים בישראל

תעשיית ההיי-טק הישראלי ממשיכה לנפץ את גבולות הדמיון של כולנו. בעשור האחרון היה אחראי ענף ההיי-טק בישראל לפיתוח של שלל מוצרים טכנולוגיים פורצי דרך אשר שינו את חייהם של רבים ברחבי העולם.

בעוד בועת ההיי-טק הנוצצת לא עומדת להתפוצץ בקרוב, נראה שהבעיות בתחום עשויות לצוץ דווקא מכיוון אחר – השכרת משרדי היי-טק. לצד הפופולריות הגוברת של התחום, אין ספק כי קיים מחסור בשטחים להשכרת משרדי היי-טק.

שוק הנדל"ן מתגייס לטובת ההיי-טק

השכרת משרדי היי- טק במיקומים נחשקים היא אכן משימה לא פשוטה. מרבית הסטארט-אפים וחברות ההיי-טק הכי נוצצות ונחשבות ממוקמים במרכזי הערים, בתוך מגדלי יוקרה ובפארקי תעשייה עתירי ידע. עם זאת, לא מעט שחקנים מרכזיים בתחום (במיוחד סטרט-אפים שנמצאים בשלבי הקמה ראשוניים) עלולים למצוא עצמם מחוץ לאותם אזורים חמים.

בשנים האחרונות נחלץ שוק הנדל"ן כולו לטובת מגזר ההיי-טק. מלבד פרויקטים של הסבת משרדים ונכסים אחרים לטובת המגזר הטכנולוגי, קיימים מאמצים אדירים הן מצד הממשלה והן מצד גורמים אחרים להקים שטחים נוספים עבור חברות היי-טק חדשות. המגמה הזו אינה ייחודית רק למרכז תל אביב ולאזור גוש דן. להיפך – אנו עדים ללא מעט חברות שבחרו בהשכרת משרד היי-טק באיזורים מעט מרוחקים יותר שעד לאחרונה לא נחשבו פופולאריים במיוחד.

משרדי הייטק

אלו הם אזורי ההיי-טק החמים ביותר במדינה

  • ת"א: בירת ההיי-טק הישראלי, או אם תרצו העיר ללא הפסקה, אכן לא נחה לרגע – גם כשמדובר במגזר הטכנולוגי ובתחום ההיי-טק. ברחבי העיר תוכלו למצוא מאות מתחמים להשכרת משרדי היי-טק. השכרת משרדי היי- טק מאפיינת את כל חלקי העיר, בכל אחד מהם יכולים להנות עובדי ההיי-טק מאווירה תוססת ומהנה במיוחד. בצפון העיר ראוי להזכיר את אזור רמת החייל בו יושבות חברות היי-טק רבות. במרכז העיר ניתן למצוא חברות היי-טק וסטרט-אפים רבים ברחוב רוטשילד סמוך לשרונה מרקט, וכמובן גם במגדלי עזריאלי. בדרום ת"א השכרת משרדי היי-טק נפוצה במיוחד במתחם רחוב יגאל אלון – שכונת בצרון.
  • פתח תקווה: במרחק קילומטרים בודדים ממרכז ת"א נוכל למצוא תעשיית היי-טק שלמה גם בעיר פתח תקווה. השכרת משרדי היי טק בעיר הגדולה הזו הפכה פופולארית במיוחד בשנים האחרונות, הן בגלל כמות השטחים הזמינים לבנייה והשכרה, והן בזכות הקרבה לת"א – "עמק הסיליקון" של מדינת ישראל.
  • הרצליה: העיר האטרקטיבית בלב השרון הפכה למעוז מרכזי של ההיי-טק הישראלי. בעיר תוכלו למצוא חברות כמו General Motors שממוקמת על רחוב אריה שנקר, IBM, Wix, Dell ועוד רבות אחרות.
  • רמת גן: שכנה של ת"א ממזרח גם הפכה לאחד ממוקדי ההייטק הישראלי בשנים האחרונות, קירבתה לת"א במחירים נוחים יחסית גרמה לכך שרמת גן היא בחירה כדאית מאוד להרבה חברות הייטק.

 

השכרת משרדי היי-טק: מה מאפיין את עסקאות הנדל"ן הללו?

להשכרת משרדי היי-טק באזור גוש דן והשרון יתרונות רבים. המגמה הכללית של השוק הטכנולוגי בארץ היא להתרחב לאזורים נוספים ולצאת מתוך הבועה התל אביבית. תהליך זה מסייע בהפיכתם של אזורים אחרים במרכז למתחמי עבודה מבוקשים שרבים מהעובדים נוהרים אליהם.

אלו הם הדברים העיקריים שמאפיינים עסקאות נדל"ן של השכרת משרדי היי-טק באזורים הנחשקים ביותר במדינה:

  • מצב המשרד – רוב חברות ההיי-טק המובילות במדינה בוחרות להשכיר משרדים בבניינים או מגדלי יוקרה חדשים. עובדה זו מסייעת להם למשוך את מיטב העובדים במשק הישראלי, וכמובן גם להנות משירותיו של בניין משרדי מודרני ומאובזר.
  • מגוון רחב של שירותים – משרדי ההיי-טק ממוקמים במתחמים המציעים מגוון רחב של שירותים: שירותי ניקיון, שמירה ואבטחה, קפיטריה, פינות עישון משותפות וכן הלאה.
  • נגישות – מתחמי ההיי-טק החמים ביותר במדינה ממוקמים באזורים נגישים לתחבורה ציבורית. השכרת משרדי היי-טק באזורים נגישים מהווה יתרון משמעותי, מאחר וחלק לא מבוטל מהעובדים במגזר ההיי-טק משתמשים ברכבת או באוטובוסים על מנת להגיע לעבודה מדי יום.
  • תקופת ההשכרה: אופי חוזה ההשכרה משתנה בהתאם לצרכים של כל חברת היי-טק. חלק מהחברות מעוניינות בחוזה ארוך טווח על מנת שהמשרד ישמש אותם לתקופה ארוכה ויאפשר להם ביטחון ועצמאות. מנגד, ובעיקר לאור העובדה שחברות רבות עוברות לעבודה במתכונת היברידית לאחרונה, קיימים בשוק גם חוזי השכרה זמניים וגמישים.

חברות שבוחרות בהשכרת משרדי היי-טק במתכונת גמישה יוכלו להנות משירותיו של המשרד רק בחלק מימות השבוע, או רק לתקופות זמן מוגדרות (לצורך פרויקט זמני למשל).

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.