שטח מסחרי להשכרה בתל אביב

TowerLand > Uncategorized > שטח מסחרי להשכרה בתל אביב

תל אביב היא הלב הפועם של העסקים בישראל. כלי תקשורת מרכזיים נמצאים בה, עסקים רבים גדולים וקטנים עובדים ממנה, ולכן בעלי משרדים וחנויות רוצים נציגות בעיר.

לביקוש של שטח מסחרי להשכרה ובפרט משרדים להשכרה בתל אביב יש שתי משמעויות:

  •  הראשונה – להיות במרכז העניינים איפה שהכול קורה.
  • השנייה – להיות קרוב למקסימום לקוחות, מכיוון שהמקום נגיש גם לתושבי תל אביב, גם למאות האלפים שעובדים בתל אביב, וגם לתושבי ועובדי ערי הלווין המקיפות את העיר.

חיפוש נכסים להשכרה אינו דבר פשוט בשום עיר או אזור תעשייה בארץ, על אחת כמה וכמה בתל אביבה בשל היותה עיר מרכזית לכלכלת ישראל נכסיה יקרים.

למעשה, ככל שמדובר באזור מרכזי יותר ונחשק יותר בעיר, מחירי הנדל"ן יעלו.

בנוסף, הגישה תהיה קשה יותר במרכז, בין אם לעובדים או ללקוחות, מכיוון שבאזורים המרכזיים ישנם כבישים המוגבלים לתחבורה ציבורית בלבד בשעות העומס, מה שיחייב את השוכרים וכן את לקוחותיהם להשתמש בתחבורה ציבורית, שלא תמיד נוחה במיוחד עבור מי שגר מחוץ לעיר.

אחד הגורמים שישפיעו על מחירו של שטח מסחרי להשכרה בתל אביב הוא המיקום בתוך העיר.

אף אחד לא חושב שמשרד בקומה ה-31 של מגדל עזריאלי תעלה כמו נכסים להשכרה בדרום העיר.

ההבדלים יכולים להיות משמעותיים מאוד ולהיות הבדל בין "יש עסקה" ל"דיל ברייקר".

לכן אתם צריכים לבדוק עם עצמכם מה התקציב שלכם ולראות באיזה מיקום הכסף שלכם ימצא את האיזון בין גודל הנכס שאתם צריכים לבין עלותו.

הנכסים במרכז העיר נמצאים במיקומים מצוינים שקשה להתחרות בהם, אך אם מדובר בעלויות גבוהות מדי עבורכם, כדאי לבחון אפשרות של שטח מסחרי למכירה בהרצליה.

לעיר יש גישה נוחה במיוחד מתל אביב ומערי השרון האחרות, וכן תחבורה ציבורית נוחה בדמות אוטובוסים, מוניות שירות ותחנת רכבת. הרצליה פחות קשה מתל אביב בתחום החנייה, ופחות יקרה ממנה.

שטח מסחרי בתל אביב

לא על תל אביב לבדה :

אז נכון, תל אביב היא הלב הפועם בישראל, אך עם השנים שחלפו, אזורים רבים בגוש דן הפכו גם הם למבוקשים ונחשבים ובין היתר הרצליה, רמת גן (אזור הבורסה), קריית אריה שבפתח תקווה ועוד.

היה ואתם רוצים להיות בסוד העניינים, אך תל אביב פחות מתאימה לכם, אתם בהחלט יכולים לקחת בחשבון את פארק המדע ברחובות, את אזור ראשון לציון, את בית אריה בפתח תקווה, את הבורסה ברמת ועוד. גוש דן הוא אזור מפותח, בין אם אתם מחליטים לשכור/לרכוש משרד בת"א ובין אם אתם מחליטים לגשת אל אזור הערים בסביבותיה.

משרדים לחברות היי-טק :

חברות הייטק אומנם מפוזרות בכל חלקי הארץ, אך אין כלל ספק כי החברות אשר ממוקמות בתל אביב, הן החברות אשר מצליחות לגייס עובדים טובים ומקצועיים יותר.

באופן לא מפתיע בעליל, עובדי ההייטק מעדיפים למצוא מקום עבודה בתל אביב ואם אפשר במרכז העיר הרי זה משובח, כך אין הם צרכים להתנייד בפקקים בכל יום וגיחה קצרה עם אופניים חשמלים, או עם הקורקינט, בהחלט תספק אותם. מרבית חברות ההייטק שוכרות משרדים בצירים מרכזיים, אך לא מעט מהחברות בוחרות גם לרכוש משרד ובטח אם הן עלו על הגל שמאפשר להם הוצאה כלכלית זו.

חללים משותפים :

בעיית יוקר שכר העסק, הובילה רבים לפתוח מתחמים משותפים, כך שלא רק מי שיש לו הון וממון יוכל להרשות לעצמו לעבוד מהעיר הגדולה, אלא גם מי שמחזיק בפחות כסף, אך עדיין מבקש להיות במרכז העניינים, יוכל לעשות זאת ובקלות מרבית.

שטח מסחרי

כאמור, לעבוד מתל אביב זה סמל סטטוס ויוקרה ועל כן רבים מבקשים לחתום את כתובת המשרד שלהם בתל אביב ולגרום ללקוחות להעריך יותר את פעילותם העסקית.

חללים משותפים, הם אותם מבנים שמציעים לכל עצמאי וחברה להתמקם במשרדים אותם יחלקו עם בעלי מקצוע נוספים, לעיתים מאותו התחום ולעיתים מתחומים משלימים.

משרדים בחללים משותפים מאפשרים לכל אדם לשכור משרד בעלות הגיונית, שמתאימה כמעט לכל כיס.

בנוסף, שרותי המשרד כלולים במחיר, לרבות מטבח עם עמדות קפה, שרותי מזכירות לעיתים, פינות ישיבה משותפות, מדפסות וכיוצא בזאת.

כיצד מוצאים משרדים להשכרה או  לרכישה :

כדי למצוא משרד לרכישה או השכרה, ניתן להיעזר במספר אפיקים ובין היתר ניתן לפנות אל רשת האינטרנט, אל הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, מתווכים, חברות נדל"ן וכיוצא בזאת.

בין אם אתם מתעניינים בשטח מסחרי להשכרה בתל אביב ובין אם אתם פתוחים לשמוע על שטח מסחרי למכירה בהרצליה, אתם צריכים לפנות לסוכן מומחה בתחום ולא להסתמך רק על תוצאות חיפוש בגוגל.

את המומחים המומלצים בתחום תמצאו בטאוור לנד, חברה המתמחה בנדל"ן מסחרי. התקשרו או השאירו הודעה באתר החברה, ונציג יחזור אליכם להתחלת התהליך בדרך לשטח מסחרי שלו אתם זקוקים.

כמה עולה להיעזר במומחי נדל"ן :

אם החלטתם לפנות לעזרתם של סוכני נדלן מובילים בתחומים (ובצדק), נכון שתבחרו אותם בהתאם למקצועיותם.

העלות שתדרשו לשלם עבור השרות, תינתן לכם בהתאם לצרכים ולהגדרות אותם תציבו לסוכני הנדל"ן ובכל מקרה, סביר שהשרות אותו תקבלו ישתלם לכם ולא רק בהיבט הכלכלי, בהווה ובעתיד גם יחד.

חשוב לקחת בחשבון, כי את העלות אתם יכולים לקזז מעלות הנכס, משום שמומחי הנדלן ידעו לנהל משא ומתן מקצועי אל מול בעל הנכס ובכך להוריד בעלויות.

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.