הטיפים של טאוורלנד להשכרת משרדים

TowerLand > Uncategorized > הטיפים של טאוורלנד להשכרת משרדים

מיקום

אחת הנקודות הראשוניות שחיוני לבדוק, היא הסביבה שבה נמצא המשרד. חשוב לבדוק את אופי האזור, כולל בשעות שונות של היממה ואת הנוף. עוד היבט חשוב במיוחד הוא נושא הקרבה וקלות הגעה, עבור העובדים והלקוחות. היכן וכמה חניה זמינה? מה לגבי תחבורה ציבורית? האם יש תחנת רכבת קרובה? עוד חשוב לבדוק, מה יש בסביבה שיכול להיות שימושי. מסעדות לעובדים? בתי מלון עבור לקוחות מחו”ל? בהתאם לתחום בו פועלת החברה, עשויים להיכנס שיקולים נוספים מבחינת המיקום. למשל, משרד רואי חשבון עשוי להעדיף קרבה לסניף המקומי של רשות המיסים. בכל מקרה, חיוני להגיע ולראות את כל המשרדים ששוקלים לשכור. יש להקדיש לכך די זמן, בכדי שתוכלו לסייר בנחת במשרדים וגם בסביבה.

מה כלול?

שכירת משרד, לרוב איננה סתם שכירת חלל ריק. האם המשרדים עצמם כוללים ריהוט? אם יש מטבח, האם ובמה הוא מאובזר? אילו שירותים מגולמים במחיר השכירות, דוגמת ניקיון בשטחים המשותפים לשוכר ולשוכרים אחרים באותה קומה? חברת ניהול שמטפלת במשרד ששכרתם, מתבטאת גם במחיר וגם בנוחות השימוש השוטף במשרד. האם שירותיה כלולים במחיר? כמו כן, חשוב לבדוק במה חברת הניהול מטפלת ובמה לא וגם לבדוק את רמת השירות שהיא מציעה ללקוחותיה.

עלויות

מעבר למה שכלול או לא כלול במשרד, יש גורמים רבים שעשויים להשליך על עלות השכירות. בולט במיוחד, האזור שבו מחפשים משרד. כמו כן, לפני שכירת המשרד, חשוב לוודא שאין לגביו חובות מהשוכר הקודם, בכל הנוגע לתשלום חשבונות כמו ארנונה.

להבין את מסע הלקוח

בעולם השיווק, ישנו המושג הידוע “מסע הלקוח”. גם בהשכרת משרדים זה רלבנטי, אם כי מכיוון מעט שונה: מה יעבור על הלקוח, מה תהיה החוויה שלו, כאשר הוא יגיע למשרדים שלכם? איך הוא יסכם לעצמו ולאחרים את הביקור? האם הוא יחשוב שאלה משרדים “נחמדים, אבל באזור לא נחמד”? “משרד מרשים ומקצועי, אבל סיפור מההפטרה למצוא חנייה. בפעם הבאה אתקשר ולא אגיע לפגישה”. אולי “שירותים משותפים מצ’וקמקים בקצה הקומה.. וצריך לבקש מפתח בכל פעם.. אצל המתחרים שלהם יותר נחמד..”. בחירה חכמה במשרד, תבטיח את החוויה הטובה ביותר, ביחס למה שהלקוחות שלכם מחפשים. מצד שני, אזור “מרופט” אבל סביר, עשוי בהחלט שלא להפריע ללקוח בכלל. בסופו של דבר, אתם אלה שאמורים להכיר ולהבין את לקוחותיכם.

כיצד לעצב?

עיצוב המשרד, הוא נושא רחב בפני עצמו. עם זאת, כבר עצם בחירת המשרד, מהווה בחירה עיצובי, מאחר משמעותית. זאת, מאחר שהמשרד ששוכרים יהווה בסיס לעיצוב. נקודת מוצא, שממנה תוכלו לשנות ולהתקדם ומצד שני, נקודת מוצא שתגביל אתכם בדרכים מסוימות. הבחירה גם תכתיב, ביחס לעיצוב שאתם רוצים, את מידת השינויים שתצטרכו להכניס. כמובן, שינויים מתבטאים בזמן ובכסף – שני משאבים שעסקים לא ממהרים לבזבז. העיצוב יכלול, בתור דוגמאות בולטות על קצה המזלג, התייחסות לחללי העבודה, למקום לקיום ישיבות ולאזורי אוכל ומנוחה. יש לעיצוב השלכות משמעותיות על רווחת העובדים, דבר שבעצמו משליך גם על פרודוקטיביות.

התעמקות בחוזה

חיוני להבין היטב את חוזה השכירות שעליו חותמים. כל סעיף בחוזה כזה, למשל בנושא תיקוני תקלות, עשוי להיות משמעותי בעתיד ולכן הוא מצדיק התעמקות ומחשבה לפני החתימה. ישנם גם סעיפים אופציונאליים, שאתם עשויים לרצות לכלול בהסכם. למשל, הזכות לסבלט.

לחשוב קדימה

אל תשכחו לחשוב קדימה ככל הניתן, כולל לגבי שינויים אפשריים. לדוגמא: מה תרצו לעשות, במקרה שבו תזדקקו בעתיד למשרדים גדולים יותר? להרחיב את הקיים? לעבור לאזור אחר? דוגמא נוספת: האם יש תכניות לשינויים משמעותיים בתחבורה הציבורית באזור זה בקרוב?

האם להשתמש בחברת תיווך מסחרי

התשובה הקצרה: כן. התשובה הארוכה יותר: כן, בהחלט. מאחר שהסתייעות בשירותי חברת תיווך מסחרי, מספקת כמה יתרונות מיוחדים, שכדאי מאוד לקחת בחשבון. ראשית, ניסיונם של מקצוענים אלה, מתבטא עבורכם בחסכון בזמן. הם עשויים להכיר נכסים שלא מוכרים לכם וכמובן, לסייע במיון מהיר של האפשרויות השונות. נזכיר, כי במרכז הארץ ישנו היצע גדול במיוחד של משרדים לסוגיהם. כך שאם מחפשים למשל משרדים להשכרה בתל אביב או משרדים להשכרה בהרצליה, סביר שתעמדו בפני אפשרויות רבות מאוד לבחור מהן. רוב הסיכויים, שאתם לא מכירים לעומק את כל השכונות והבניינים ואזורי התעשייה וכדומה, שבהם ממוקמים המשרדים. הם מכירים – זה תחום מומחיותם. בנוסף, הסיוע של חברת תיווך מסחרי גם מתבטא במציאת עסקאות משתלמות יותר וכאלה שמתאימות לכם יותר כספית. כך ששירות כזה, עשוי בהחלט להחזיר את עצמו מבחינת דמי התיווך. ובכלל, הם מפתח פוטנציאלי חשוב, לאיתור המשרדים המתאימים לכם ביותר. כל זאת רלבנטי במיוחד, עבור מי שלא מנוסים עדיין בשכירת משרדים.

אודות הכותב

אופיר אליאס

שותף ויועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.