מעבר אל עולם הנדל"ן

TowerLand > Uncategorized > מעבר אל עולם הנדל"ן

אז אתם רוצים להיכנס לעולם הנדלן… העולם שבו חלומות מתגשמים… העולם שבו קונים בזול ומוכרים ביוקר… העולם שבו כל אחד יכול להפוך לאיש עשיר כהרף עין… ובכן, לפני שתעשו את הצעד, כדאי שתשמעו את האמת על התחום הכל כך מסתורי וסקסי הזה. נדל"ן הם ראשי התיבות של נכסי דלא ניידי והמושג מתייחס לכלל הנכסים שאינם ניידים בשום צורה ואופן, או במילים אחרות לכלל הנכסים המחוברים אל הקרקע חיבור של קבע: בית, דירה, וילה, מפעל, משרד, משרדים להשכרה, בניין, בריכה ועוד כהנה וכהנה מבנים בעלי מאפיינים דומים. עולם הנדל"ן הוא עולם שבו מגלגלים סכומי עתק סביב כל עסקה ועסקה, סכומים שעבור בן אדם פרטי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום, יכולים להפוך את חייו מן הקצה אל הקצה במחי עסקה אחת.

סיכוי גבוה לצד סיכון גבוה

הרעיון בקניית ומכירת נכסי נדל"ן הוא די פשוט: לקנות בזול, למכור ביוקר. ישנן מספר שיטות לעשות עסקאות מסוג זה. הראשונה היא השבחת נכסים, קרי רכישת נכס כלשהו והשבחתו באמצעות מבצע שיפוצים כללי, באופן שיהפוך נכס מוזנח ורעוע לנכס מעוצב ואטרקטיבי. או אז ניתן יהיה למכור אותו במחיר גבוה יותר ממכיר הרכישה, ולהפיק רווח נאה. עסקאות אלה תלויות ביכולת של היזם לשפץ את הנכס בעלות המינימלית ביותר האפשרית. אפשרות שניה, הפופולארית יותר, היא רכישת נכסים באזורי ביקוש נמוך, ומכירתם לאחר תקופה, כאשר הביקוש באזור עולה. עסקאות אלה דורשות ידע רב, חוש עיסקי ויכולת גבוהה לעמידה במצבים של חוסר וודאות. העניין הפשוט פה הוא שהיזם נדרש לרכוש נכס במקום שעל פי כל הנתונים לא ניתן להפיק בו כרגע רווח, ויחד עם זאת, ההערכה של היזם כי מצב זה הולך להשתנות היא זו שמכריעה את הכף לטובת העיסקה. אם היזם טעה, הכסף עלול לרדת לטמיון, וקיימות דוגמאות רבות גם לכך.

מי ומי בעולם זה של עסקאות נדלן?

בתוך עולם זה של עסקאות נדלן, מעורבות שורה של חברות כדוגמת חברת בנייה, חברת תיווך, חברת השקעה, קבוצות רכישה ואפילו חברה לפינוי דירות, אם כי חברה לפינוי דירות עוסקת בכך בדרך כלל על בסיס מזדמן בלבד.

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.