השכרת משרד מול השכרת חלל עבודה – מהם היתרונות של כל אחד מהם?

TowerLand > Uncategorized > השכרת משרד מול השכרת חלל עבודה – מהם היתרונות של כל אחד מהם?

שנת 2022 מסמלת ללא ספק את החזרה לשגרה של שוק העבודה בארץ ובעולם ודעיכתו של משבר הקורונה. ולצד הנזק הכלכלי שנגרם לתעשיות רבות במהלך המשבר, הוא גם הוליד לא מעט טרנדים חדשניים אותם הולך לאמץ שוק העבודה לעוד שנים ארוכות.

השכרת משרד היי-טק או שימוש בחללי עבודה

שתיים מהמגמות המרכזיות הן השימוש בחללי עבודה משותפים או בהשכרת משרדים במתחמי עבודה ומגדלים ייעודיים. אלו הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים בייחוד בתעשיות עתירות ידע כמו ההיי-טק, וגם במשרדי עריכת דין, סטארטאפים מתחומים שונים ועוד סקטורים נוספים.

היתרון הבולט ביותר בהשכרת משרד באחד מאזורי התעשייה או המגדלים של הערים המרכזיות, או לחילופין השכרת חלל עבודה הוא בגמישות ובנוחות המקסימליים שהם מעניקים לבעלי המשרד וכמובן גם לעובדים שלו. ובכל זאת, לכל אחד מהשניים יש גם יתרונות וחסרונות. כך שבסופו של דבר הבחירה בין השכרת משרד או השכרת חלל עבודה תלויה בראש ובראשונה בצרכים המשתנים של כל חברה.

 

השכרת חללי עבודה – מה זה ומה היתרונות והחסרונות של השיטה?

חללי עבודה לפי שעה, חללי עבודה לפי שעה, חללי עבודה משותפים או במתכונת של שבוע – שבוע. איך שלא תסתכלו על זה, השכרת חללי עבודה הופכת להיות אחד הטרנדים הלוהטים של שנת 2022. הכל התחיל מחברות חלוציות כמו Wework אשר מציעות בעיקר לחברות הייטק קטנות, סטארטאפים וגם משרדים קטנים להשכיר חללי עבודה קומפקטיים ונוחים. מהם היתרונות? ראשית, מדובר בשיטה מאוד נוחה כיוון שהיא מציעה תנאים גמישים ללא שום התחייבות. אתם יכולים לבחור בהשכרה חד פעמית, שבועית, במתכונת קבועה או תחלופה של שבוע שבוע בשיתוף עם חברה אחרת – כל זאת בהתאם לתקציב ולצורך של החברה ושל עובדיה. כמו כן, מדובר בטרנד לוהט בעיקר מאחר והוא עוזר בגיבוש צוות העובדים. מחקרים רבים מראים כי עבודה בחללים משותפים מייעלת פי כמה את ההספק של כל עובד, תורמת ליצירת אווירה חיובית וכמובן עוזרת להגדיל את הכנסות העסק.

בנוסף, מדובר בפורמט מאוד גמיש. גם אם מדובר בסטארט אפ בתחילת הדרך עם תקציב מוגבל, ניתן בהחלט להתחיל בהשכרת חלל עבודה קטן, ובהמשך להתרחב גם לחללים סמוכים ברגע שהחברה צומחת ומגדילה את צי העובדים שלה. מנגד, לשיטה זו יש גם כמה חסרונות ולכן היא השכרת חללי עבודה לא מתאימים לכל אחד. במידה ומדובר בחברה שעובדת במתכונת היברידית (חצי שבוע מהבית וחצי שבוע מהמשרד לדוגמא), לא בטוח שכדאי ללכת על האופציה של השכרת חלל עבודה.

מדוע? חברות רבות המציעות את חללי המשרדים דורשות הרבה פעמים תשלום על חודש מלא, גם אם בפועל אתם לא נמצאים במשרד כל השבוע. זו כמובן עסקה מאוד לא משתלמת. כמו כן, לא בכל חללי העבודה יינתנו לחברה גם שירותים משלימים (ניקיון, שירותי דואר וכו…), כך שחברות אשר מחפשות את החבילה המלאה – לא בטוח שזהו הפתרון המשתלם והנוח ביותר עבורן.

 

השכרת משרד – איך תדעו אם זה מתאים לכם?

לעומת חללי העבודה, השכרת משרדים נחשב קונספט ותיק ומוכר הרבה יותר לסקטור הציבורי והפרטי. אחד מהיתרונות הבולטים של השכרת משרד טמון בעובדה שברוב המקרים תוכלו לקבל גם שירותי משלימים הכוללים שירותי ניקיון, אבטחה, שירותי דואר, מזכירות וכן האלה. עבור חברות בתחילת דרכן, למשל, זה יכול להיות פתרון מושלם – אין צורך בהתעסקות מיותרת בלוגיסטיקה ודברים נוספים שמעכבים את הצמיחה של החברה הצעירהמלבד זאת, כמובן שמדובר בפתרון נוח מאוד.

בדיוק כפי שמתנהלים יחסי שוכר-משכיר בדירות פרטיות, כך גם בשוק העבודה. השכרת משרד חודשית כוללת חוזה בו מתחייב הבעלים לדאוג לנכס עצמו ולכל תקלה או בעיה שצצה פתאום.

בניגוד לחללי העבודה, המשרדים משרים בדרך כלל אווירה ביתית ושקטה – גם אלו תורמים ליצירה של סביבת עבודה טובה יותר (כמובן אם זה מתאים לאופי של העסק). מהם החסרונות? בעיקר הקושי במציאת משרד במחיר שפוי. שוק השכרת המשרדים מוצף, ובלי עזרה של חברת נדל"ן מקצועית קשה מאוד יהיה למצוא עסקה משתלמת. במקרים רבים אף תתקלו בנוכלים ורמאים שינסו "לעקוץ" אתכם ולהציע לכם עסקה שנראית כעסקה חלומית, ובפועל ינטשו את הספינה רגע אחרי החתימה ולא יעמדו מאחורי פרטי החוזה. לכן, העצה הידידותית ביותר היא לשכור את שירותיה של חברת נדל"ן מקצועית וותיקה שתדע למפות את השוק בצורה אידיאלית ולבחור עבורכם משרד שיתאים בדיוק לצרכים האישיים שלכם.

אודות הכותב

author image

Ofir Elias

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.